Firmy považují elektronické obchodování za přínos

Firmy považují elektronické obchodování za přínos

Navzdory celkovému poklesu výdajů na informační technologie se investice do elektronického obchodování zvyšují. Internet představuje efektivní způsob, jak udržovat vztahy se zákazníky a dodavateli po celém světě. Nedávno prováděný výzkum uvádí jako hlavní důvod investic do e-komerce požadavky zákazníků (42 % firem), jako další bývá uváděno snížení výdajů. Čtyřicet procent podniků je toho názoru, že webové služby zvyšují kvalitu zákaznických služeb. Více než 50 % respondentů považuje internet za prostředek zlepšující koordinaci mezi dodavatelem a zákazníkem, stejné množství podniků také sdílí svá data s dopravci.

Jakmile se elektronické obchody rozhodnou investovat do technologií zákaznických služeb, automatizace dodávek a dalších nástrojů, lze podle analytiků očekávat výrazný nárůst počtu prováděných transakcí. Z celkových prostředků určených na IT jde do e-komerce zhruba 12 %, což je zhruba dvakrát tolik, než před vzestupem elektronického obchodování.Výzkumu se účastnily podniky z deseti zemí zabývající se například výrobou, nákupem a prodejem, finančními operacemi či pojišťovnictvím.

**VIII/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily