Firmy považují elektronické obchodování za přínos

Navzdory celkovému poklesu výdajů na informační technologie se investice do elektronického obchodování zvyšují. Internet představuje efektivní způsob, jak udržovat vztahy se zákazníky a dodavateli po celém světě. Nedávno prováděný výzkum uvádí jako hlavní důvod investic do e-komerce požadavky zákazníků (42 % firem), jako další bývá uváděno snížení výdajů. Čtyřicet procent podniků je toho názoru, že webové služby zvyšují kvalitu zákaznických služeb. Více než 50 % respondentů považuje internet za prostředek zlepšující koordinaci mezi dodavatelem a zákazníkem, stejné množství podniků také sdílí svá data s dopravci.

Jakmile se elektronické obchody rozhodnou investovat do technologií zákaznických služeb, automatizace dodávek a dalších nástrojů, lze podle analytiků očekávat výrazný nárůst počtu prováděných transakcí. Z celkových prostředků určených na IT jde do e-komerce zhruba 12 %, což je zhruba dvakrát tolik, než před vzestupem elektronického obchodování.Výzkumu se účastnily podniky z deseti zemí zabývající se například výrobou, nákupem a prodejem, finančními operacemi či pojišťovnictvím.

**VIII/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily