Co dělat, když jsou požadavky vedení firmy v rozporu s potřebami vašeho týmu?

Týmovým manažerům se z různých důvodů někdy může stát, že se ocitnou mezi dvěma mlýnskými kameny. A to ve chvíli, kdy nesouhlasí s tím, co navrhuje a prosazuje vedení firmy. Týmoví manažeři fungují jako jakási spojka mezi top managementem firmy a svými podřízenými. Proto je v takových situacích nutné, aby manažer dovedl najít nějakou rovnováhu a na jednu stranu se zastal svého týmu, ale na druhou strany aby dovedl u svých podřízených prosadit priority, které vedení firmy požaduje. Zde je několik tipů, jak tuto delikátní (a mnohdy poměrně nepříjemnou) situaci řešit.

Ilustrační snímek

Pochopte, o co vašemu vedení jde

Někdy se mohou požadavky, které firemní vedení vysílá směrem k týmům, jevit jako nelogické, přehnané nebo nepochopitelné. V takovém případě je jasné, že tyto požadavky u řadových pracovníků vzbudí averzi. Možná jsou tyto požadavky akorát špatně komunikovány. Vy jako týmový manažeři byste se měli pokusit pochopit jádro celé věci a zjistit, jaké priority a představy za požadavky top managementu vlastně stojí.

Zjistěte, jaké jsou požadavky vašeho týmu

Stejně tak je podle Harvard Business Review nutné, abyste zjistili skutečné potřeby vašeho týmu. Negativní reakce na významné změny jsou přirozené. A možná se neopodstatněné negativní reakce dopouštíte nevědomě i vy sami. Zjistěte tedy přesně, proč vašemu týmu požadavky vedení nevyhovují a jaké jsou skutečné potřeby vás a vašich podřízených.

Otevřeně komunikujte na obě strany

Transparentní komunikace je základ řešení celé této nešťastné situace. Fungujte jako prostředník mezi oběma tábory, komunikujte jasně a vyhněte se vágním frázím nebo zatajování informací.

Hledejte kompromisní řešení

Vaším hlavním cílem by mělo být najít určité kompromisní řešení. Tak, aby byly splněny jak priority vedení vaší firmy, tak i primární požadavky a potřeby vašeho týmu.

Udržte si důvěru svého týmu

V každém případě se snažte udržet si důvěru. A to jak důvěru vašeho vedení, tak i hlavně důvěru vašich podřízených. Kdyby totiž členové vašeho týmu cítili, že ve vás nemají oporu a že je u vedení firmy nedostatečně podporujete, mohlo by to dlouhodobě narušit vaše vzájemné vztahy.

 

-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review