Pochopte, o co vašemu vedení jde
Někdy se mohou požadavky, které firemní vedení vysílá směrem k týmům, jevit jako nelogické, přehnané nebo nepochopitelné. V takovém případě je jasné, že tyto požadavky u řadových pracovníků vzbudí averzi. Možná jsou tyto požadavky akorát špatně komunikovány. Vy jako týmový manažeři byste se měli pokusit pochopit jádro celé věci a zjistit, jaké priority a představy za požadavky top managementu vlastně stojí.
Zjistěte, jaké jsou požadavky vašeho týmu
Stejně tak je podle Harvard Business Review nutné, abyste zjistili skutečné potřeby vašeho týmu. Negativní reakce na významné změny jsou přirozené. A možná se neopodstatněné negativní reakce dopouštíte nevědomě i vy sami. Zjistěte tedy přesně, proč vašemu týmu požadavky vedení nevyhovují a jaké jsou skutečné potřeby vás a vašich podřízených.
Otevřeně komunikujte na obě strany
Transparentní komunikace je základ řešení celé této nešťastné situace. Fungujte jako prostředník mezi oběma tábory, komunikujte jasně a vyhněte se vágním frázím nebo zatajování informací.
Hledejte kompromisní řešení
Vaším hlavním cílem by mělo být najít určité kompromisní řešení. Tak, aby byly splněny jak priority vedení vaší firmy, tak i primární požadavky a potřeby vašeho týmu.
Udržte si důvěru svého týmu
V každém případě se snažte udržet si důvěru. A to jak důvěru vašeho vedení, tak i hlavně důvěru vašich podřízených. Kdyby totiž členové vašeho týmu cítili, že ve vás nemají oporu a že je u vedení firmy nedostatečně podporujete, mohlo by to dlouhodobě narušit vaše vzájemné vztahy.
-mm-