Co mohou manažeři dělat, když se cítí kompletně zahlceni

Stres, nátlak vedení na úspěšné dotažení projektu, souhra více prioritních úkolů najednou, problémy v týmu. To všechno (a mnohem více) jsou problémy, se kterými se mohou manažeři snadno setkat a které mohou způsobit, že se čas od času cítí kompletně zahlceni. Co v takovém případě dělat? Máme pro vás několik tipů.

Ilustrační snímek

Delegujte více úkolů

První krok k řešení situace je očividný. Delegujte více úkolů na své podřízené. Pokud si totiž necháváte příliš mnoho práce pro sebe, je jasné, že k zahlcení prací může dojít velmi snadno.

Přehodnoťte priority

S prioritami úkolů byste měli pracovat vždy. A soustředit se na prioritní úkoly, zatímco ty méně prioritní si necháváte na později nebo je předáváte dál. Problém je, když se vám sejde velké množství prioritních úkolů najednou. Pak je nutné prioritu u těchto úkolů jednoduše přehodnotit. Na první pohled se to nemusí zdát, ale mnohé úkoly, které se zdají zcela klíčové, vlastně určitý odklad snesou.

Otevřeně s vaším týmem komunikujte

Podle Harvard Business Review se nesmíte bát v situacích, kdy jste zahlceni, komunikovat se svým týmem. Naopak. Nehrajte si na hrdinu a situaci se svými podřízenými proberte. Nejenže tak snadněji vyřešíte svůj aktuální problém, ale ještě týmu ukážete, že je v pořádku mluvit o kapacitních problémech nebo o svých pocitech a problémech.

Soustředěně pracujte vždy jen na jednom úkonu

Nesnažte se provozovat multi-tasking. Udělejte si jasný plán, pro jednotlivé úkoly si vyhraďte konkrétní časové úseky a v nich se věnujte pouze těmto jednotlivým úkolům.

Po skončení krize přijďte s dlouhodobým plánem na zlepšení

Jakmile opadne to nejhorší a už se necítíte tak zahlceni, na chvíli se zastavte a přemýšlejte, jak jste se dostali do problémů. A co je nutné změnit tak, aby takovéto krize už nepřicházely a abyste se jim dlouhodobě v budoucnu vyhýbali.

 

-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review