Lidé musejí mít rádi své kolegy a respektovat je
Jeden z profesorů strategického managementu na obchodní škole INSEAD nedávno prohlásil, že lidé rádi a ochotně přijímají nástroje, jako jsou sociální sítě (a také interní nástroje, jako je Yammer), v případě, že jsou s ostatními kolegy emočně propojeni. A článek publikovaný na webu management-issues.com s tím souhlasí.
Když máte své kolegy opravdu a upřímně rádi, bude vám námaha nutná pro udržení kontaktu stát za to. Proto využijete technologie, co to jen půjde, protože to zlepší váš zážitek ze vzájemné komunikace. Když jsou vztahy mezi spolupracovníky špatné, nikdo nebude motivován k tomu, aby nástroje usnadňující komunikaci využíval. A toto se projeví velmi silně právě tam, kde lidé pracují na dálku.
3 pilíře emočního kapitálu
Abyste ve svém týmu vytvořili emoční kapitál, potřebujete následující 3 pilíře.
1) Autentičnost: Jste opravdu tím, kým tvrdíte, že jste, a jste upřímní? Mohou vám lidé důvěřovat a mohou se spolehnout že to, co píšete v e-mailech, je pravda?
2) Hrdost: Jsou vaši kolegové hrdí na firmu a tým, pro který pracují? Nepodceňujte roli zdravého ega. Pro motivaci může být důležité.
3) Pocit sounáležitosti: Záleží vašim lidem na tom, zda je někdo nahrazen někým jiným, nebo je jim to úplně jedno? Když se vytvoří těsné a přátelské pracovní vztahy, je daleko pravděpodobnější, že nad menšími přešlapy a omyly ostatních mávneme rukou. A lidé, kteří mají rádi své kolegy, mají tendenci neměnit zaměstnání.
-jk-