Tyto tipy uveřejnil web INC.com.
Udržuje (přiměřený) oční kontakt
Snažte se udržet pevný, ale stále přirozený oční kontakt s člověkem, se kterým mluvíte. Pokud vaše oči často uhýbají, či se díváte do stolu nebo po místnosti, můžete působit nervózně, nekompetentně nebo jako někdo, kdo se druhého člověka snaží obelhat.
Mějte rovné a otevřené držení těla
Manažeři by měli vyzařovat kompetentnost a zdravé sebevědomí. Tyto vlastnosti nejlépe vyjádříte tak, že bude udržovat svůj postoj pevný a rovný (tedy bez shrbení nebo dopředu ohnutých ramen) a zároveň i otevřený vůči člověku, se kterým mluvíte (čímž na podvědomé úrovni vyjadřujete transparentnost a důvěru).
Nesnažte se působit až příliš autoritativně
Týmoví lídři se občas svými neverbálními signály snaží ukázat, že mají vše pod kontrolou a že jsou schopnými lídry. Občas to ale přeženou a působí pak příliš arogantně nebo autoritativně. Tuto chybu nedělejte, zůstaňte autentičtí a nesnažte se svou neverbální komunikací své okolí zastrašit.
Reagujte neverbálně na to, co říká druhý člověk
Skvělým způsobem, jak si získat důvěru lidí kolem sebe, je neverbálně reagovat na to, co druhá osoba říká. Pokud vám tedy sděluje něco překvapivého, tvařte se překvapeně. Tím ukážete, že skutečně nasloucháte a sdílíte stejné pocity, jako člověk, se kterým mluvíte. A díky tomu si i velmi snadno získáte jeho důvěru.
Nesahejte si příliš často na obličej
Příliš časté dotyky obličeje mohou v lidech podvědomě vyvolávat pocit, že jste nervózní nebo nesebevědomí. Vyvarujte se proto častých dotyků obličeje, jako je mnutí očí, mnutí brady či dotyky nosu nebo brady,
Používejte odpovídající gestikulaci
Vámi používaná gesta by měla vždy podtrhovat to, co říkáte. Neměla by být příliš teatrální a přehnaná. A měla by sloužit k doplnění a zvýraznění obsahu vaší promluvy.
-mm-