Také se děsíte každé další porady, protože většinu porad považujete za ztrátu času? Pak se zkuste inspirovat zajímavými tipy, jak se vyhnout zbytečným poradám, které publikoval server Management Today v článku s výmluvným názvem „Jak se zbavit 90 % porad“.
Ukradněte stůl
Chcete-li svolat poradu za účelem zjištění názorů svých kolegů na určitou věc, zkuste někomu z nich ukrást stůl. Vejděte k němu do kanceláře a požádejte ho o pět minut jeho času s tím, že se tak vyhnete třicetiminutové poradě. Uvidíte, že dotyčný půjde hned k věci, protože se vás bude chtít co nejdříve zbavit.
Sdílejte dokumenty
Využijte například nástrojů Google pro sdílení obsahu. Všichni zúčastnění však musejí vědět, že mohou připisovat své názory a nápady otevřeně a nikdo jim takříkajíc neutrhne hlavu, když se v něčem zmýlí.
Zaveďte každodenní krátké sezení
Místo dlouhých porad jednou za týden či měsíc zkuste každý den ve stejnou dobu maximálně patnáctiminutové setkání. Zvykněte si stručně referovat o klíčových činnostech a posunech.
Odmítejte čekat hodinu na svůj výstup
Pokud víte, že máte vystoupit na poradě s určitým tématem až poté, co jiní řečníci představí jiná témata, domluvte se s organizátory, že přijdete až na svůj výstup. Jednak tím ušetříte svůj čas a jednak přimějete vedoucího porady, aby dodržel dohodnutý rozvrh.
Pořádejte porady sami pro sebe
Pokud mají k vašemu pracovnímu rozvrhu přístup jiní lidé, naučte se plánovat svůj čas tak, že si budete rozvrhovat určité časové úseky pro porady sami se sebou. Jestli pak budete pracovat z domova nebo z konferenční místnosti, kde vás nikdo nebude rušit, je jen na vás.
Bojujte proti firemní kultuře nekonečných porad
Nebude to lehké. Pokud však s něčím nesouhlasíte, snažte se s tím něco udělat. Ostatní mají pravděpodobně stejné pocity ohledně porad jako vy a budou rádi, když se někdo rozhodne zavést změnu.
-kk-