Kdy nastane ten zásadní moment, který rozhodne o tom, zda váš plán změny uspěje, nebo pohoří? Je to tehdy, kdy dosud apatičtí manažeři a zaměstnanci vezmou změnu za svou a začnou ji podporovat. Je za tím jednoduchá logika – aby změna mohla nastat, musíte pro ni zkrátka získat své vyčerpané, cynické a vystresované manažery. Záleží na úrovni leadershipu ve vaší organizaci. Leadership je úzce spojen se změnami v chování, které musí nastat, protože jsou jádrem každé velké změny, píše web management-issues.com.
Soustřeďte se na lidi a uspějete
Je normální, že lidé mají tendenci bránit se změnám. A když se neustále vrací ke starému chování nehledě na to, jak nadšeně působili během školení, vaše frustrace bude narůstat. Manažeři HR a interní komunikace jsou za tato selhání často kritizováni, velký díl viny na tom však mají i top manažeři. Lidé prostě musí být na prvním místě, abyste se mohli spolehnout na to, že vám se zavedením změny pomohou.
Jak proměnit vaši vizi v realitu
1) Kultura vaší organizace musí podporovat správné chování. Musíte ji také nastavit tak, abyste mohli snadno budovat a posilovat vztahy s externími partnery.
2) Všichni musí zcela porozumět tomu, jak vaše strategie a vize byznysu pomůže celé vaší organizaci.
3) Za naplnění vize musí být zodpovědný každý. Propojte splněné vize s odměnami a bonusy.
4) Nebojte se zbořit starou hierarchii a zavést flexibilnější a nezávislejší strukturu, ve které snadněji zachytíte, rozvinete a využijete nápady zaměstnanců.
5) Zaveďte také procesy, díky kterým uchováte všechny zkušenosti a znalosti, které získáte během kontaktu se zákazníky.
6) Lídři musejí ostatní inspirovat. Vyprávějte příběhy, klaďte inspirující otázky a důvěřujte v sílu leadershipu.
-jk-