Pravidla pro spolupráci
Každá firma si zvolila manažera, který je za aktivity v rámci partnerství zodpovědný. Potom Záchranné logistické týmy (ZLT) zorganizovaly školení, která se zabývala právě pravidly spolupráce. Během těchto školení se zástupci ze všech firem promíchali ve složených týmech a v těchto týmech pak spolupracovali na cvičeních, která simulovala reálné podmínky.
Spolupráce se soupeři
Členi ZLT si byli vědomi toho, že mimo své partnerství pod OSN zůstávaly ony 4 firmy stále konkurenty. Tření a napětí pramenilo z nutnosti sdílet znalosti, která byla v rozporu s jejich úsilím ochránit si své kompetence, které jsou pro konkurenceschopnost klíčové. Proto se firemní zástupci obvykle vyhýbali rozhovorům o byznysu samotném. Velice sdílní ale byli v případě, že tématem byla bezpečnost.
Hlavně nevyzradit nic citlivého
Když bylo třeba zareagovat na požadavek na dopravu a skladování v oblasti živelní pohromy, zástupci firem nechtěli sdílet podrobnosti o vztazích a dohodách se svými dodavateli a smluvními partnery. K několika náznakům a vyzrazením došlo, ale bylo jich jen málo.
Řízení vztahů v týmu
Tření také může být vyvoláno nutností zvyknout si na spolupráci se svými minulými (a budoucími) konkurenty. Pomohlo soustředit se na sdílené zážitky, na to, co bylo společné. Všichni spali v těch samých stanech, vařili si a jedli společně. Školení a briefingy pomohly nastavit jasné hranice mezi pro bono aktivitou a obchodním, konkurenčním rozměrem.
-jk-