1. Nenastavili jste jasná očekávání
Vždy podřízeným dodejte i informace „co“ a „proč“ po nich chcete. Vysvětlete, co je za úkolem, jaký je kontext. Vaše instrukce také mají být explicitní. Těch pár minut navíc může ušetřit hodiny frustrace později.
2. Stanovili jste nereálné termíny
Jde o urgentní úkol? I tak musíte být při jeho zadání opatrní. Když zaměstnance budete bombardovat e-maily „ASAP“ a „tohle hoří, je to priorita“, nemůžete očekávat, že výsledek bude zrovna špičkový, varuje nás web bizjournals.com.
3. Nechcete ztratit kontrolu
Možná, že usilujete o kontrolu nad svým produktem, značkou, nad vlastním časem a životem. Ale nemůžete se starat o každý maličký detail, všechno nemůže být jen na vás. Nakonec by vás to vyčerpalo a byli byste frustrovaní. Také pamatujte, že pokud zaměstnanci neudělají práci způsobem, jakým byste ji udělali sami, neznamená to automaticky, že je výsledek horší.
4. Necháváte je delegovat vám práci zpět
Pokud se za vámi pracovník, kterému jste úkol zadali, neustále vrací s dalšími otázkami a slyšitelně naříká nebo povzdechuje, můžete cítit nutkání vzít úkol zpět na sebe. To však nedělejte. Radši se usmějte se a zeptejte se ho, co si o úkolu myslí.
5. Nikdy neoceníte dobře odvedenou práci
Každý přínos je malé vítězství. To platí pro každého zaměstnance ve vaší organizaci. Když tedy někdo něco udělá dobře, zmiňte se o tom. Vaše důvěra v lidi je nakažlivá. Sami potom budou chtít pracovat na dalších úkolech, kde se budou moci ještě více naučit.
-jk-