Profesní sociální síť LinkedIn je ideálním místem pro budování vaší osobní značky a kontaktů ve vašem oboru. Pokud však svou značku nechcete zbytečně poškodit, držte se následujících pravidel, jak se na LinkedInu chovat. Desatero základních pravidel publikoval server socialmediatoday.com.
1. Použijte profesionální fotografii
Snímek z pláže nechte v soukromém fotoalbu a stejně tak odolejte nutkání dát si na profesní síť fotografii svého psa nebo auta. Žádná jiná než profesionální fotografie není vhodná.
2. Spojujte se pouze s lidmi, které znáte
Spojení se stovkami neznámých lidí vám nepomůže, mnohem důležitější je kvalita kontaktů.
3. Udržujte aktuálnost informací ve svém profilu
Pravidelně doplňujte své nové zkušenosti, znalosti a poznatky. Jinak na vás ostatní lidé zapomenou.
4. Zbavte se kontaktů, které vás zavalují spamem
Pokud vám někdo prostřednictvím LinkedInu neustále posílá nevyžádané reklamy a obchodní nabídky, požádejte jej, aby přestal. Pokud se tak nestane, takový kontakt smažte.
5. Pečlivě sepište shrnutí svého profilu
Shrnutí by mělo být co nejspecifičtější a zároveň nalákat návštěvníky k přečtení celého vašeho profilu. Vyjádřete v něm své nadšení pro to, co děláte.
6. Nepleťte si LinkedIn s Facebookem nebo Twitterem
LinkedIn je profesionální síť, a proto byste ji neměli používat pro šíření osobních informací. Chcete-li se podělit o své rodinné či jiné soukromé zážitky, použijte Facebook nebo Twitter. I zde však buďte obezřetní vzhledem k tomu, jaký vliv by to mohlo mít na vaši osobní značku v online světě.
7. Nepropojujte své profily na LinkedInu a Twitteru
LinkedIn sice tuto funkcionalitu nabízí, dobře však zvažte, zda vaše kontakty na LinkedInu může zajímat totéž, co vaše kontakty na Twitteru. Pokud na Twitteru publikujete své aktuální postřehy několikrát denně, nejspíš nebude žádoucí, aby se automaticky přenášely i na LinkedIn.
8. Nemažte žádosti o spojení
Pokud vás někdo cizí vyzve ke spojení, tuto žádost hned nemažte, ale uchovejte si ji v archivu. V budoucnu na ni můžete navázat.
9. Nežádejte všechny své kontakty o doporučení
Obracejte se pouze na lidi, které skutečně znáte a ještě lépe na své nejlepší zákazníky.
10. Kontrolujte pravopis a gramatiku
Váš profil na LinkedInu je ve své podstatě váš životopis a ten byste jistě neodeslali s chybami.
-kk-