Pravidla chování na LinkedInu

Ilustrační snímek

Profesní sociální síť LinkedIn je ideálním místem pro budování vaší osobní značky a kontaktů ve vašem oboru. Pokud však svou značku nechcete zbytečně poškodit, držte se následujících pravidel, jak se na LinkedInu chovat. Desatero základních pravidel publikoval server socialmediatoday.com.

1. Použijte profesionální fotografii

Snímek z pláže nechte v soukromém fotoalbu a stejně tak odolejte nutkání dát si na profesní síť fotografii svého psa nebo auta. Žádná jiná než profesionální fotografie není vhodná.

2. Spojujte se pouze s lidmi, které znáte

Spojení se stovkami neznámých lidí vám nepomůže, mnohem důležitější je kvalita kontaktů.

3. Udržujte aktuálnost informací ve svém profilu

Pravidelně doplňujte své nové zkušenosti, znalosti a poznatky. Jinak na vás ostatní lidé zapomenou.

4. Zbavte se kontaktů, které vás zavalují spamem

Pokud vám někdo prostřednictvím LinkedInu neustále posílá nevyžádané reklamy a obchodní nabídky, požádejte jej, aby přestal. Pokud se tak nestane, takový kontakt smažte.

5. Pečlivě sepište shrnutí svého profilu

Shrnutí by mělo být co nejspecifičtější a zároveň nalákat návštěvníky k přečtení celého vašeho profilu. Vyjádřete v něm své nadšení pro to, co děláte.

6. Nepleťte si LinkedIn s Facebookem nebo Twitterem

LinkedIn je profesionální síť, a proto byste ji neměli používat pro šíření osobních informací. Chcete-li se podělit o své rodinné či jiné soukromé zážitky, použijte Facebook nebo Twitter. I zde však buďte obezřetní vzhledem k tomu, jaký vliv by to mohlo mít na vaši osobní značku v online světě.

7. Nepropojujte své profily na LinkedInu a Twitteru

LinkedIn sice tuto funkcionalitu nabízí, dobře však zvažte, zda vaše kontakty na LinkedInu může zajímat totéž, co vaše kontakty na Twitteru. Pokud na Twitteru publikujete své aktuální postřehy několikrát denně, nejspíš nebude žádoucí, aby se automaticky přenášely i na LinkedIn.

8. Nemažte žádosti o spojení

Pokud vás někdo cizí vyzve ke spojení, tuto žádost hned nemažte, ale uchovejte si ji v archivu. V budoucnu na ni můžete navázat.

9. Nežádejte všechny své kontakty o doporučení

Obracejte se pouze na lidi, které skutečně znáte a ještě lépe na své nejlepší zákazníky.

10. Kontrolujte pravopis a gramatiku

Váš profil na LinkedInu je ve své podstatě váš životopis a ten byste jistě neodeslali s chybami.

-kk-

Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today