Manažeři bývají obviňováni z toho, že dostatečně nekomunikují se svými týmy. Příliš mnoho mluvení - a mluvení o špatných věcech - však může být stejně špatné. Aktuální výzkum americké University of North Carolina ukázal, že týmy mají tendenci diskutovat o informacích, které již všichni znají. Týmy, které takto mluví, jsou pak méně efektivní než ty, které sdílejí nové informace. Studie se zúčastnilo přibližně 4 800 pracovních skupin a více než 17 000 lidí.
Nejlepší komunikace dosahují podle této studie týmy, které se zabývají úkoly vyžadujícími nalezení správné nebo nejlepší odpovědi, spíše než konsensuálního řešení. Manažeři by proto měli lépe strukturovat týmové diskuse tím, že budou podporovat prostředí větší spolupráce. Je třeba soustředit se na nové informace a také zdůrazňovat dovednosti a znalosti jednotlivých členů.
Jiný výzkum Wharton Business School při University of Pennsylvania doporučuje manažerům vzít si příklad ze sportu. Sportovci i zaměstnanci jsou podle ní nejlépe motivovaní, jsou-li blízko svého cíle, ale v polovině nepatrně ztrácejí. Soustředění na cíle, které jsou blízko a dosažitelné, je více motivující než vymezování vysokých, ale nedosažitelných cílů.
-kk-