Takovou změnu však musíte dobře vysvětlit změnu vrcholovému managementu i akcionářům, protože bez nastavení správných očekávání může dojít k problémům, tvrdí článek na webu cfo.com.
- Společnost se musí vít zaměřit na zákazníky, nikoli na produkty. Potřeby zákazníků se pro takovou změnu musejí stát nejdůležitějším vodítkem při přípravě produktů.
- Co se týče marketingu, bude potřeba více času na komunikaci se stávajícími zákazníky, aby se je podařilo zapojit. Okamžik provedení transakce je pro firmu jen a jen startovní čára, ne cíl.
- Zákaznická podpora musí začít proaktivně oslovovat zákazníky, aby zajistila jejich zapojení a ujistila se, že jsou spokojeni. Už nestačí jen čekat na stížnosti.
- Klíčovým prvkem je optimalizace hodnoty zákazníka během jeho životního cyklu u společnosti, takže lidi z financí musejí sedět uprostřed jednoho velkého týmu, který je zaměřen na zákazníky.
Stále však platí, že zavedení byznys modelu postaveného na předplatném je jen cenovým rozhodnutím, ne strategií samotnou. Solidní strategii tedy musíte mít tak jako tak.
Posun k předplatnému
Chcete-li přejít na model postavený na výnosech z předplatného, musíte mít velmi jasnou představu o tom, jak se bude vaše firma neustále vyvíjet a inovovat, abyste trvale zvládali řešit ten problém zákazníků, na který se vaše společnost soustřeďuje, tím co nejlepším způsobem. Zeptejte se:
- Jaká je vaše vize pro lidi, kteří si vaše služby předplatí?
- Jaký je ten slib, který jim za předplatné můžete nabídnout?
- Jaká je vaše první nabídka?
- Jaká jsou rizika a jak je můžete zmírnit?
Proveďte nejdřív méně rozsáhle testy a pak předplatné zaveďte v celé organizaci. Ujistěte se, že dopředu víte, co to znamená pro vaše cash flow, výdaje i hodnotu vaší společnosti.
-jk-