V současné době si mohou podnikatelé vybrat z celé řady nástrojů, které jim pomohou vyřešit starý problém - jak získat nové zákazníky s minimálními náklady, když nemohou v tomto ohledu konkurovat velkým firmám.
Některé nástroje, jako LinkedIn umožní nalézání potenciálních zákazníků prostřednictví sdílení kontaktů, další nabízejí komplexní informace z různých zdrojů.
Většina těchto služeb vyžaduje za plný přístup k informacím poplatek v řádu stovek až tisíců dolarů. Lze ale využít i ořezanou a bezplatnou verzi.
Nalézání kontaktů
Jedna z nejoblíbenějších kategorií nástrojů umožňuje uživatelům prohledávat rozsáhlé seznamy potenciálních klientů. Jigsaw.com například nabízí databázi kontaktů, které poskytli sami členové. Přístup k nim lze získat po zaplacení nízkého měsíčního kontribučního poplatku nebo poskytnout určitý počet nových kontaktů a získat stejný počet nových pro vás. Uživatelé mohou vyhledávat podle různých kritérií, například podle velikosti firmy nebo odvětví. Skutečnost, že sami uživatelé řídí informace, je sympatická řadě malých firem.
Spoke.com také nabízí databázi kontaktů, která je kombinována se sociální sítí. Firma využívá on-line zdroje, uživatele a různé další poskytovatele dat k vytváření databáze více než 30 miliónů lidí ve více než 600 000 firmách, ve kterých se lze orientovat podle jmen, regionů dalších kritérií.
Jiné nástroje nepřinesou nové kontakty, ale pomohou efektivněji řídit ty stávající. Plaxo Inc. umožňuje svým členům ukládání kontaktů v on-line databázi. Kdykoliv nový člen aktualizuje kontakt, je informace o aktualizaci poslána všem členům, kteří kontakt sdílí. Jiní podnikatelé využívají rozšířené informační nástroje. Seligence například využívá ZoomInfo, služby, které shromažďují informace z internetových stránek, tiskových a elektronických zpráv a sumarizují je do profilů miliónů firem a desítek miliónů podnikatelů. Mohou obsahovat i tak osobní informace jako pracovní historii nebo zájmy.
Výše jmenované nástroje ale nevyřeší všechny problémy spojené s generováním potenciálních zákazníků. Fungují nejlépe pro ty, pro které jsou potenciální zákazníci jiné firmy. Aktualizace dat je také oříšek. Pokud je kontakt neaktuální, může to uživatelům komplikovat práci. Přes všechny potenciální stinné stránky je ale největší obavou některých podnikatelů, že se jejich oblíbený nástroj pro generování potenciálních zákazníků stane příliš populární. Čím větší popularita, tím méně konkurenčních výhod pak nabízí.
-av-