Berme důvěru vážně: Zdráhají se vaši zaměstnanci říkat, co si myslí? (2/2)

V předchozím článku jsme viděli, že důvěra není něco extra, něco navíc. Důvěra je nutnost – alespoň pokud chcete přilákat a udržet si ty nejlepší talenty. Když je na pracovišti důvěra, lidé lépe spolupracují a otevřeně sdílejí informace, což vede k produktivnější týmové práci.

Ilustrační snímek

Jak na pracovišti vytvořit prostředí důvěry a otevřené spolupráce? Existuje několik oblastí, na které byste se měli zaměřit, tvrdí článek na webu management-issues.com, původně publikovaný obchodní školou INSEAD.

Postoj ke zpětné vazbě

Pro posílení důvěry je velmi důležité, jak manažeři nakládají se zpětnou vazbou. Pro obě osoby – jak pro toho, kdo zpětnou vazbu dává, tak pro toho, kdo ji přijímá – dávání zpětné vazby vyžaduje dost vzájemné důvěry. Poskytnutí zpětné vazby je mnohem jednodušší, když se ve společnosti nehraje na nějakou výraznou hierarchii. Pokud jsou manažeři ochotni dostávat zpětnou vazbu od svých kolegů ze všech úrovní, může to důvěře hodně pomoci.

Férovost procesů

Abychom vybudovali důvěru, musí být se zaměstnanci zacházeno spravedlivě. I vrcholoví manažeři musejí být za svá rozhodnutí zodpovědní, musí existovat pravidelné hodnocení pracovního výkonu a pracovní úkoly i karierní postup musejí být distribuovány spravedlivě.

Uznání

Pro vybudování prostředí důvěry musejí být kolegové, kteří odvedli dobrou práci, za to také uznáni a oceněni. Když vrcholoví manažeři otevřeně chválí zaměstnance na nižších úrovních, kteří udělali kus dobré práce, důvěru to obrovsky posiluje.

Rozvoj zaměstnanců

Lidé důvěřují organizacím, které mají zájem o to, aby jejich lidé rostli a rozvíjeli se. Lidé se cítí mnohem lépe, když se s nimi zachází jako s lidskými bytostmi, ne jako s něčím, co vlastně jen produkuje peníze. Součástí tohoto procesu je i proces nástupu nových zaměstnanců – je důležité zacházet s lidmi dobře už od chvíle, kdy nastoupí do práce. Přivítejte proto nováčky, aby se u vás cítili vítáni. Kromě jiných výhod to zlepší retenci zaměstnanců.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues

Články v sérii

Aktuální

Berme důvěru vážně: Zdráhají se vaši zaměstnanci říkat, co si myslí? (1/2)

Aktuální

Berme důvěru vážně: Zdráhají se vaši zaměstnanci říkat, co si myslí? (2/2)