Znáte svůj osobní hodnotový příslib?

Jaký osobní hodnotový příslib přinášíte svému zaměstnavateli? Proč by vás měl přijmout nebo povýšit? Odpověď na tuto otázku hraje strategickou roli v kariéře každého z nás. Server Harvard Business Review popsal způsob, jak definovat svůj vlastní hodnotový příslib. Radí, jak zdůraznit, co nás odlišuje od ostatních, a dosáhnout díky tomu většího úspěchu v práci. Základním předpokladem je přitom zachování pravdivosti.

1. Sepište své silné stránky

Nejprve se zaměřte na znalosti a dovednosti, které jste získali ve škole a dosavadní praxi. Co vás nejvíce bavilo? V čem jste byli nejlepší?

2. Požádejte okolí o zpětnou vazbu

Otevřeně si popovídejte s kolegy. Mohou vás upozornit na další silné stránky nebo naopak polemizovat o těch, které za silné stránky považujete vy.

3. Projděte si zpětnou vazbu z minulosti

Přečtěte si hodnocení výkonnosti, která jste dostali v minulosti, nebo zavzpomínejte na koučování ze strany nadřízených.

4. Zkuste „najmout“ sami sebe

Představte si, že se znovu ucházíte o své současné pracovní místo. Proč byste přijali (nebo nepřijali) sami sebe?

5. Znovu projděte svůj seznam silných stránek

Upravte svůj původní seznam podle toho, co jste se dozvěděli v předcházejících krocích. Buďte co nejspecifičtější, protože obecnost vám v kariéře nijak nepomůže.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace