Budování kontaktů pro vás nemusí být traumatem ani ztrátou času. Server salesopedia.com přišel s deseti pravidly networkingu, jejichž dodržováním můžete svůj úspěch při navazování nových kontaktů výrazně zlepšit a zbavit aury strachu.
-  
Mějte veškeré nástroje, které chcete používat při networkingu, stále u sebe.
 -  
Vždy si předem určete, s kolika lidmi se chcete v rámci konkrétní akce seznámit atento cíl dodržte.
 -  
Nechovejte se jako host, ale jako hostitel. Nabízejte účastníkům akce svou pomoc.
 -  
Nechte nejprve mluvit druhou stranu a dobře poslouchejte.
 -  
Nesnažte se rovnou uzavírat dohody. Networking slouží k navazován vztahů a je teprve začátkem jakékoli spolupráce.
 -  
Držte se pravidla, že když pomůžete druhým, pomohou pak oni vám. Dávejte doporučení a dělte se o zajímavé informace.
 -  
Požádejte vždy o dvě vizitky – jednu pro vás a jednu pro někoho dalšího, komu ji předáte.
 -  
Efektivně plánujte svůj čas. Věnujte každému kontaktu přibližně deset minut a neztrácejte čas jen se svými přáteli.
 -  
Pište si poznámky na druhou stranu vizitek. Zapište si, co vám na daném člověku přišlo zajímavé a použijte to při další komunikaci v budoucnosti.
 -  
Navazujte na nové kontakty. Ozvěte se e-mailem či telefonicky a dodržte vše, co jste slíbili při setkání.
 
-kk-