Zákazníci jsou stále náročnější

Zákazník může mít vždy pravdu, rostoucí požadavky řady zákazníků však v dnešních dnech způsobují bolení hlavy manažerům na všech úrovních. Dvě nové studie potvrdily, že zákazníci jsou stále náročnější, takže manažeři musejí rychleji reagovat a školit své týmy, aby si uchovaly konkurenceschopnost.

Výzkum společnosti NFI Research ukázal, že rostoucí náročnost zákazníků pozoruje devět z deseti obchodních vůdců. Téměř třetina respondentů označila dnešní zákazníky za „mimořádně“ náročnější. Jak popsal jeden z respondentů, moderní technologie umožňují vše udělat rychleji, takže rostou očekávání zákazníků ohledně rychlosti a efektivity vyřízení jejich žádostí. Manažeři však stále mají jen dvě ruce.

Další výzkum konzultační společnosti Novations pak zjistil, že dvě třetiny organizací vidí potřebu školit své zaměstnance v oblasti poskytování služeb zákazníkům. Shodly se na tom více než dvě třetiny z 2 000 oslovených manažerů lidských zdrojů. I v praxi se ukazuje, že se toto školení rozšiřuje z tradičních míst, jako jsou obchodní oddělení či call centra, do oddělení vývoje či výroby produktů.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues