Z kolegy nadřízeným

Tak a je to tady, povýšili vás. Jste však dostatečně připraveni na to, že budete vést své bývalé kolegy? Ve své nové roli si budete muset získat novou autoritu. Jak na to radí Harvard Business Review:

Sami oznamte své povýšení

Ne vždy bude vaše lidi o tom, že se stanete jejich novým nadřízeným, informovat někdo jiný. Vy sami musíte být připraveni s nimi o tom mluvit. Pro pomoc se obraťte na svého nadřízeného a HR.

Začněte pozvolna

Pravděpodobně máte celou řadu nápadů, co a jak změnit v chodu vašeho týmu. Neměli byste se však ukvapit. S významnějšími rozhodnutími počkejte, než se v nové roli zorientujete.

Položte základy své autority

Sejděte se se svým týmem dohromady i se všemi jeho členy samostatně a mluvte o své vizi a plánech s řízením týmu. Vycházejte z toho, jak vás jako lídra znali dosud. Stejně důležité jako mluvit je i naslouchat. Začněte otázkou: „Co pro vás můžu udělat, abyste byli úspěšnější?“

Uvědomte si, že už nejste kolegové

Počítejte s tím, že se svými nynějšími podřízenými již nebudete moci mít stejný osobní vztah jako dosud. Pokud byste upřednostňovali někoho ze svých kamarádů, ostatní by to po právu vnímali jako protekci.

Zkoušejte různé přístupy

Správný způsob, jak vést, nenajdete hned napoprvé. Zkoušejte proto jedné variace svého vůdcovského přístupu a hledejte, co funguje.

Ukažte, že si vážíte svého soupeře

Pokud jste o své nové místo soupeřili s některých z kolegů, počítejte s tím, že tento váš nový podřízený bude minimálně zprvu zklamaný. Přesto nebo právě proto je důležité, abyste mu řekli, že si ho vážíte a budete se zasazovat o jeho další kariérní rozvoj.

Využijte to, že se již znáte

Díky tomu, že jste spolu již pracovali, již máte určitou představu o tom, kdo k vám bude upřímný a dá vám vědět, když se bude něco dít. Využijte tyto vztahy a požádejte o upřímnou zpětnou vazbu.

Nesoustřeďte se jen na svůj tým

Zaměřte se také na to, že máte nové kolegy a nové nadřízené. Když budete důvěryhodní pro své kolegy a nadřízené, odrazí se to i ve vašem týmu.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace