Vedení obchodního oddělení: Jak namotivovat členy týmu

Vedení obchodní týmu, který se zabývá prodejem, komunikací s klienty a zákaznickým servisem, má svá určitá specifika. Zcela klíčová je motivace členů týmu, kteří musí podávat maximální možné výkony. Dále platí, že komunikace, hodnocení i systém odměn musí být v obchodním oddělení nastavené ještě transparentněji a jasněji než v případě jiných typů týmů. Pokud jste se stali vedoucím obchodního týmu, přinášíme vám několik rad, jak členy týmu motivovat, jak nastavit interní pravidla v rámci týmu a jak dosáhnout maximálního potenciálu vašeho oddělení.

Nastavte jasné obchodní cíle

Jak uvádí INC.com, každý prodejce musí přesně vědět, jaké jsou jeho cíle. Ve chvíli, kdy tyto cíle nastavíte, musíte pravidelně kontrolovat jejich dodržování. Nastavené obchodní cíle jsou tu od toho, aby se plnily. Vedoucí nesmí nad jejich neplněním mávnout rukou. Měl by zasáhnout nebo vytyčené cíle přehodnotit coby nereálné.

Veďte si detailní databáze a zaznamenávejte komunikaci s klientem

Vedení detailní databáze komunikace s klientem je klíčové pro dosažení vysoké úrovně zákaznického servisu. Navíc vedení takovýchto CRM záznamů vede k zastupitelnosti jednotlivých pracovníků. CRM systém je referenčním zdrojem nejenom pro daného obchodníka, ale pro jeho případné nástupce nebo kolegy, kteří ho zastupují. Proto je nutné skutečně bazírovat, aby byly všechny údaje řádně vyplněny.

Definujte priority oddělení i firmy

Lidé nemohou být motivováni, pokud jim není jasno, co jsou priority a co se po nich chce. Je proto nutné představit svým podřízeným určitou společnou vizi a definovat priority vašeho oddělení i firmy jako celku. Ujistěte se potom, že pracovníci se v rámci svého jednání nevzdalují těmto firemním prioritám. I sebelepší obchodník, který má vlastní přístup a originální metody, stále nesmí pracovat zcela mimo kontext, priority a zásady vaší firmy.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com