Uvažujte celým mozkem

Vytisknout

S úspěšným byznysem se vždy spojovaly především dovednosti vycházející z levé poloviny mozku – analytické myšlení a logika. I pravá hemisféra však hraje důležitou roli, se schopnostmi jako je tvořivost a empatie. Jak tedy řídit byznys úspěšně celým mozkem?

- Vzdělávejte zaměstnance. Lidé, kteří postupují na firemním žebříčku díky výborným analytickým dovednostem, potřebují být vedeni k tomu, aby viděli i výhody druhé poloviny mozku.

- Vyhýbejte se napětí. Lidské zdroje a nejvyšší vedení by měly jasně komunikovat o tom, jaké dovednosti a cíle jsou potřeba k povýšení a jaké výhody přinese uvažování nejen analytickou cestou.

- Nezaměstnávejte stále nové lidi, využívejte celý mozkový potenciál stávajících. Nabízejte podporu, školení, koučování a mentorování k rozvoji dovedností pravé hemisféry. Odměňujte uplatnění těchto dovedností v praxi.

- Učte se rozvoji tvořivosti, kreativity a intuice. Dnes existuje řada kurzů, které pomáhají právě k větší kreativitě a využití intuice.

- Počítejte s tím, že využití obou mozkových hemisfér ve firmě může přinést rizika. Ujistěte se, že vaše firemní kultura nepodporuje jen analytické uvažování, zaměstnanci mohou dělat chyby a poučit se z nich.

- Nezapomeňte, že nábor rychle ovlivňuje rovnováhu ve firmě. Abyste mohli odhalit lidi schopné uvažovat oběma polovinami mozku, musíte mít jasná kritéria pro náborový proces.

-kk-

Zdroj: Business Zone - britský portál o obchodu a podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Zone
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace