Umění ovlivňovat

Ať už vedete schůzku mezi čtyřma očima, motivujete prodejní tým nebo přednášíte klíčovou prezentaci, váš úspěch závisí do velké míry na tom, jak dokážete ovlivňovat okolí. Schopnost získat pro vaše myšlenky kolegy, nadřízené nebo klienty se však nerodí přes noc. Naopak je vyváženou kombinací dobré komunikace, důvěry a intuice. Článek přináší šest rad, jak tuto dovednost rozvíjet.

- Skutečně porozumějte klíčové osobě, která rozhoduje. Vaše preference se nemusejí shodovat s těmi, které má člověk, jehož chcete přesvědčit. Důležité je, abyste se seznámili s jeho způsobem komunikace a drželi se jej.

- Dívejte se z perspektivy druhých. Často zjistíte, že nemusíte ovlivňovat jen nadřízené. Pokud řídíte tým, je třeba umět přesvědčit i podřízené, zejména v dobách změn. Chcete-li přesvědčit, dívejte se na situaci očima druhých a přemýšlejte o výhodách, které jim můžete přinést.

- Zvažte, jaké informace je třeba sdělit nejdříve. Kromě toho, jak druzí preferují přijímání informací, se zamyslete i nad tím, jaké informace chtějí slyšet nejdříve. Někoho nejprve zajímají obecné informace a detaily chce znát až později, někdo chce externí data, konkrétní důkazy nebo spoléhá na svůj pocit. Dopřejte si dostatečný čas k odhalení těchto preferencí.

- Ujistěte se, že jste se zabývali všemi detaily. Požádejte například kolegu o pohled z jiných perspektiv, abyste se přesvědčili, že jste se zabývali všemi variantami. Vyzkoušejte si hraní různých rolí.

- Zhodnoťte svou motivaci. Věříte vy sami svému návrhu? Pokud ne, nemáte velkou šanci přesvědčit ostatní. Je proto třeba, abyste věděli, proč je pro vás příslušný výsledek důležitý.

- Věřte své intuici. Použijte ji, abyste zjistili, zda jste se zabývali všemi důležitými aspekty svého návrhu. Pokud nemáte ze svého projektu dobrý pocit nebo máte málo energie pro jeho výkon, bude to mít svůj důvod.

-kk-
Zdroj: Accounting Web - Britský portál věnovaný účetnictví
Zobrazit přehled článků ze zdroje Accounting Web