Tři zvyky, díky kterým budou vaše rána o mnoho příjemnější

Tématu vstávání a ranní rutiny se věnuje celá řada článků a literatury. Většina zdrojů se shoduje na tom, že způsob, jakým vykročíte do nového dne, do značné míry ovlivňuje jeho celý průběh. Často slyšíme rady ohledně meditace, studených sprch, sportu nebo relaxace. I přesto je ale pro řadu z nás ranní vstávání stále tou zdaleka nejméně oblíbenou částí dne. Jak si tedy rána zpříjemnit a být už od samotného začátku dne produktivní? Zde jsou tři zvyky, díky kterým budou vaše rána o mnoho příjemnější a díky kterým budete fungovat už od brzkého rána mnohem efektivněji.

Ne každý má možnost ráno meditovat

Pokud nejste fanoušky meditace a relaxace a rána jsou pro vás prostě stresovým časovým úsekem, během kterého nestíháte, nesnažte se do vaší rutiny vtěsnat ještě dechová cvičení nebo jógu. Přijměte fakt, že vaším hlavním úkolem je ráno úspěšně se vypravit, zvládnout všechny důležité úkoly a pokud možno si dodat energii na zbývající den. S tímto očekáváním potom pracujte při vypracování nové rutiny.

Dělejte ráno co nejméně rozhodnutí

Co činí rána tak nesnesitelnými? To, že náš mozek se ještě ani neprobudil, a my jsme nuceni pracovat a dělat rozhodnutí. Jak uvádí Harvard Business Review, v rozhodnutích jsme ráno zkrátka pomalí a začátek dne tak není vhodnou chvílí na jakékoliv velké přemýšlení. To, co můžete, si rozhodněte už den předem, a všechno si připravte. Neřešte tak ráno, co si vezmete na sebe, a ideálně si alespoň částečně připravte i snídani den předem.

Plánování jako klíč k efektivnímu vstávání a příjemnějším ránům

V souvislosti s předchozím bodem platí, že když nebudete muset ráno přemýšlet, bude se vám vstávat a fungovat mnohem lépe. Mějte přesný plán, nastavte si přesnou rutinu, a dodržujte ji bod po bodu. Pracujte spíše jako robot, nedělejte příliš velká rozhodnutí, a z mentálního hlediska tak dáte tělu dostatečný čas se postupně probudit a připravit si energii na nadcházející den. Rozčleňte si vaše ranní úkoly na ty nejmenší možné kroky a plňte je tak trochu na „autopilota“.

Tato metoda není vhodná pro všechny. Jsou lidé, kteří mají ráno dost času relaxovat a meditovat a uvědoměle se psychicky připravovat na nadcházející den. Bohužel ti z nás, kteří si každé ráno tento postup nemohou dovolit, si musí nastavit nějakou rutinu, která nám pomůže projít všemi ranními úkoly a zároveň se psychicky nevyčerpat už hned z rána. Postup popsaný v tomto článku vám pomůže z nepříjemného, chaotického rána udělat snesitelnou část dne, které vás nebude stresovat.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review