Strategické plánování - odvaha myslet na budoucnost

Vytisknout

Firmy se pomalu začínají vzpamatovávat ze změn, které jim přinesl přelom století a přechází ze strategie snižování nákladů za každou cenu na strategie dalšího rozvoje a růstu firmy. Řeší také jedno dilema: mají předpokládat, že jejich budoucnost bude jen dalším pokračováním neutěšené situace z minulosti, nebo mají myslet spíše optimisticky? Mají se soustředit na „klíčové kompetence“, nebo poskytovat široké spektrum služeb?

Manažeři, kteří se domnívají, že jejich budoucnost bude pouze pokračováním minulosti, se vystavují velkému riziku – totiž že se příliš upnou na stereotyp „co fungovalo dříve, bude fungovat i teď“. Tento přístup může být nebezpečný. Mnohem lépe si vedou společnosti, jejichž manažer nedělá velká gesta a je své firmě opravdu oddán. Manažeři skutečně úspěšných firem jsou ochotní dělat velké změny, když zjistí, že jejich firma se propadá mezi průměr nebo stagnuje.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace