Špatná komunikace, špatný nápad

Špatná komunikace, špatný nápad

Firmy mají mnohdy dobré nápady, ale nedokáží je realizovat. Problém přitom nespočívá v jejich vynalézavosti, ale v nedostatečné interní komunikaci. Nejefektivnější cesta, jejímž prostřednictvím může manažer přetvořit svou organizaci, spočívá v podpoře otevřené komunikace o zábranách, kterým organizace čelí. Znamená to, že by se management měl hlouběji zaměřit na role jednotlivých částí organizace a způsoby, jimiž spolu komunikují jejich zaměstnanci.

Vybudování otevřeného komunikačního prostředí uvnitř celé organizace je klíčovou, ale velmi složitou manažerskou úlohou. Článek proto popisuje čtyřbodový proces, který by měl komunikaci podpořit.

- Obhajujte, požadujte a opakujte důležitost interní komunikace.
- Přes obchodní detaily neztrácejte náhled nad záležitostmi celkového úspěchu. Máte pevnou inovační strategii, které manažeři důvěřují? Máte výkonné možnosti? Je vaše vedení efektivní?
- Buďte otevření v rámci interní komunikace.
- Usilujte o poctivost vedle nízkého rizika.

-kk-

**Datum vydání:** VII/2004
Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje HBS Working Knowledge