Šlapete si po kariéře?

Máte pocit, že vaše kariéra ustrnula na mrtvém bodě? Pak to tak asi bude. Dlouho jste nebyli povýšeni a ani se nerýsuje žádný zajímavý projekt, který by vás někam posunul. Možná se dost nesnažíte, ale možné je i to, že příliš tlačíte na pilu a vaši nadřízení tuto snahu příliš neoceňují. Na co si tedy dát pozor, abyste si sami nekazili kariérní postup? Server Fastcompany.com upozornil na následující chyby, které si často vůbec neuvědomujeme.

1. Pořád si stěžujete

Konstruktivní kritika chodu firmy či všeho týmu je v pořádku. Důležité však je přicházet nejen se stížnostmi, ale také s návrhy řešení, které budete následně uvádět do praxe. Pokud si někdo jen stěžuje a nedělá nic pro změnu, nemůže čekat pozitivní přístup svých nadřízených ani kolegů.

2. Máte strach ze změn

Jakmile přijde nějaká změna nebo nová výzva, propadáte panice a zdůrazňujete, že máte hodně práce a jste pod velkým stresem. Když se pak uklidníte, už vám to nepřipadá tak strašné a odvedete dobrou práci. Vaše úvodní reakce však vysílá jasný signál nadřízeným, že nejste vhodný kandidát pro povýšení.

3. Předstíráte, že víte a zvládnete všechno

Nikdy neodmítáte žádný úkol a nikdy se neptáte na podrobnosti, i když svému úkolu úplně přesně nerozumíte. Chcete ukázat, že zvládnete všechno, ale ve výsledku často neplníte své sliby. Chcete-li dále rozvíjet svou kariéru, musíte se nejprve naučit posoudit své silné a slabé stránky a nebát se přiznat, že něco nevíte.

4. Děláte práci ostatních na úkor své vlastní

Chcete ukázat, že umíte více, než vyžaduje vaše současná pracovní role. Dobrovolně se tedy zapojujete do práce ostatních a chcete jim pomoci. Neváháte ani přebrat část práce svého nadřízeného, což se vám však může vymstít. Jednak to často končí tím, že nezvládáte svou vlastní práci a jednak se váš šéf může začít cítit ohrožený. Výsledek v obou případech bude stejný, nepovýší vás.

5. Podceňujete vliv svých špatných komunikačních dovedností

Nejen to, jak mluvíte, ale i veškeré prezentace, zprávy či e-maily, které vytvoříte, odráží úroveň vašich komunikačních dovedností. Vaši nadřízení potřebují vidět, že umíte komunikovat jasně, stručně bez chyb.

6. Čekáte, že povýšení přijde samo

Odvádíte dobrou práci a říkáte si, že si toho vaši nadřízení jednou všimnou a ocení to povýšením nebo novým zajímavým projektem. Pak by vás však nemělo překvapovat, když vás předběhnou asertivnější kolegové. Efektivnější cesta spočívá v pravidelné komunikaci s nadřízeným o vašich cílech a možnostech jejich dosažení. Dávejte si však pozor, abyste svému nadřízenému nepodlézali. To vám nepomůže ani k povýšení ani k dobrým vztahům s kolegy.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace