Skutečně inspirativní lídři (1/2): Jak se chovají

Zaměření na zákazníka je prioritou mnoha společností, jenže skutečnost často pokulhává. Lídři, kteří dovedou inspirovat, vždy umějí zajistit, aby jejich kolegové chápali, jak důležití zákazníci jsou. Povzbuzují ostatní, aby zákazníky a jejich názory a potřeby vždy měli na zřeteli.

Ilustrační snímek

1) Inspirativní lídři se zaměřují na „Proč?“

Skutečně inspirativní lidé vám nebudou říkat, jak máte něco udělat. Každou konverzaci spíše stočí k tomu, proč to či ono vlastně vůbec dělat. Povzbuzují tím ve vás snahu o jedinečnost.

Snaží se vám ukázat, proč vy a vaši kolegové jste tam, kde jste, a jaké je vaše společné poslání. To dobře funguje jako výchozí bod, díky kterému je nalezení cesty k čemukoli mnohem snazší, jste totiž více odhodlaní. Když pak budete čelit nepříjemnostem a kritice, daleko spíše se rozhodnete pokračovat a vytrvat.

Kromě toho budete při konfrontaci s kritiky své oponenty respektovat a zvládnete to dokonce s úsměvem na tváři. Budete totiž vědět, že máte jasný záměr a že nakonec vyhrajete. Víte totiž, že nejste hazardéři, kteří se řítí někam a nevědí kam. Vy prostě jen přijímáte dobře uvážená rizika.

2) Dokáží přimět ostatní k řešení skutečných problémů

Chytrý marketing často umožní získat peníze i firmám, které nenabízejí žádnou skutečnou hodnotu. Firmy by však vždy měly směřovat k řešení nějakého skutečného problému. A vůbec přitom nezáleží na tom, v jaké sféře vyvíjejí činnost. Inspirativní lídři by měli své lidi umět povzbudit k tomu, aby se vždy snažili identifikovat skutečné problémy a využít své dovednosti k jejich vyřešení.

3) Vysvětlují ostatním, že vztahy jsou důležité

Ze zkušenosti autora článku na webu addicted2succes.com se v jeho firmě klienti stali téměř přáteli. Při obchodních jednáních tak měl skoro pocit, jako by šlo o rodinné shromáždění. Proč? Protože jeho inspirativní šéf přistupoval k podnikání jako k něčemu, co musí fungovat na základě důvěry.

Klíčovou otázkou byla správné nastavená spolupráce a skutečné partnerství s klienty. Pro jeho šéfa zkrátka bylo nutné, aby na konci každé obchodní spolupráce měly obě strany pocit, že vyhrály.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success

Články v sérii

Aktuální

Skutečně inspirativní lídři (1/2): Jak se chovají

Aktuální

Skutečně inspirativní lídři (2/2): Čeho si váží