1) Kritické myšlení
Jestli inspirující lídři opravdu něco nemají rádi, je to nedostatek kritického myšlení. Kritické myšlení je podle nich nutností, pokud mají být problémy řešeny efektivně. V byznysu musí být používáno všude, kde je to možné. Každý by podle nich měl vždy dodržovat následující kroky:
- Všechny možné předsudky musí být identifikovány ještě před rozhodnutím.
- Každá akce by měla být dobře promyšlena.
- Je nutné se zamyslet také nad spojnicemi mezi různými nápady, protože to může být při hledání řešení velmi užitečné.
2) Moudré využití politického kapitálu
Podnikání může často být o strategických bitvách. Když se snažíte dosáhnout věcí, které ještě ostatní nevidí, budete mít spoustu kritiků. Nezbytná proto pro vás bude schopnost obrátit kritiky v příznivce, nebo aspoň si z nich nedělat nepřátele, tvrdí článek na webu addicted2success.com.
V podnikání se často stává to, co můžete pozorovat také v každodenní politice. Vedoucí představitelé jsou totiž sami zároveň tak trochu politici – mají určitý politický kapitál. Vzhledem k tomu, že se neustále objevují nějaké krize, je třeba, aby tento politický kapitál byl vynakládán rozumně. Tak, aby se díky němu uvolnila cesta pro vaši vizi.
3) Dovedné vyprávění příběhů
Chcete-li dosáhnout svých cílů, často musíte umět vyprávět lepší příběhy než konkurenti. Zaměřte se na budoucnost a začleňte do ni svou společnost. Popište úlohu, kterou bude vaše společnost v budoucnu hrát. Také vaše produkty by měly být pokrokové, i když kvůli tomu možná nepřinesou okamžité zvýšení příjmů. Tím si získáte pověst lídra trhu, který je inovativní. Pamatujte si, že příběhy dávají velkou sílu lidem, kteří vědí, jak je vyprávět. Dobré příběhy totiž inspirují nás všechny.
-jk-