„Situační leadership“: Co to je a proč byste jej měli umět i vy

Anglický termín „situational leadership“ (do češtiny překládaný jako „situační leadership“) se poslední dobou hojně skloňuje v odborných textech a manuálech pro manažery. O co jde? Jak se to dělá? A skutečně se jedná o přístup, který by v dnešní době měl umět každý manažer?

Ilustrační snímek

Co je situační leadership?

Podle Entrepreneur.com je situační leadership manažerská metoda, v rámci které manažer upravuje svůj přístup dle specifických potřeb jednotlivých podřízených. Nelze tedy mluvit o jednom konkrétním manažerském stylu dotyčného týmového lídra, ale spíše o řadě různých stylů, které manažer uplatňuje při jednání s různými podřízenými.

Každý pracovník je totiž jiný a každý má jiné, specifické potřeby co se týče vedení ze strany manažera. Situační leadership je pro manažera samozřejmě náročnější než jiné metody. Musí totiž „navnímat“ potřeby jednotlivých podřízených a ke každému podřízenému mít mnohem individuálnější přístup. Přesto se situační leadership vyplácí, jelikož do maxima využívá potenciál všech členů týmu.

Tipy, jak situační leadership uvést do praxe

  • Zjistěte, co jednotlivé pracovníky motivuje a tuto motivaci jim potom dopřávejte.

  • Najděte u jednotlivých podřízených nejefektivnější komunikační styl a ten uplatňujte, když s nimi mluvíte.

  • Zjistěte, v čem jsou silné stránky jednotlivých pracovníků, a ty u nich poté podporujte.

  • Najděte si k jednotlivým pracovníkům cestu i na lidské úrovni a snažte se s nimi navázat i trochu neformální, kamarádský vztah.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com