S kým se rozloučit co nejdříve?

Vytisknout

Všichni víme, jak je to nepříjemné, když musíme někoho propustit. Zvlášť nepříjemná je situace, kdy určitý zaměstnanec plní skvěle své povinnosti, ale i přes různá školení a napomenutí stále svým chováním znepříjemňuje život všem kolem sebe. Řada manažerů se v takovém případě vyhýbá propouštění tak dlouho, jak jen to je možné. Pak ovšem nastává paradoxní situace. Když se s dotyčným nakonec přeci jen rozloučí, najednou nemohou pochopit, proč to neudělali už dávno. Rozhlédnou se kolem sebe a vidí, že chování bývalého zaměstnance zanechalo silné stopy na výkonnosti a morálce ostatních.

Jak tomu předejít? Podle podnikatelského serveru entrepreneur.com existují následující tři typy zaměstnanců, s nimiž byste se měli rozloučit co nejdříve.

1. Mazánci

Možná máte v týmu člověka, který udržuje nadstandardní vztahy s někým velmi vlivným ve vaší firmě a zneužívá tohoto svého postavení k šikaně ostatních či získávání různých speciálních výhod. Ve vašem hledáčku by měl být každý podřízený, který zneužívá své autority. Jakmile začnete pozorovat, že mezi zaměstnanci stoupá nespokojenost s oblíbencem někoho shora, je třeba jednat.

2. Provokatéři

Nepřehlížejte podřízené, kteří proti sobě staví své kolegy prostřednictvím pomluv a fám. Většinou je najdete v samotném centru dění. Účastní se každé hádky a se zájmem ji pozoruje. Mívá sice tak slabé argumenty, že nad nimi máváte rukou, zkuste se ale podívat pořádně, jak reagují ostatní zaměstnanci. Minimálně jsou neustále vytrhování ze své práce.

3. Rebelové

Školení, prosby ani výhrůžky nedonutí tohoto podřízeného, aby se choval podle pravidel. Rebelové jsou ti, kteří nikdy nebudou nosit helmu na staveniště, nikdy nebudou dodržovat vaše zásady komunikace se zákazníky a nikdy se nezastaví před rozhodnutími, která jim nepřísluší. Jistě již dlouho víte, že u vás zůstat nemohou. Tak na co čekáte?

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace