Rychlokurz etikety pro pracovní obědy

Při schůzce s perspektivním klientem, nadřízeným nebo kolegou u oběda se vyplatí vědět, jak se chovat. V první řadě je třeba být takříkajíc duchem přítomen a nezajímat se intenzivněji o dění v restauraci než o člověka, s nímž sedíte u stolu. Neodmyslitelně je také třeba nenechávat odchod na poslední chvíli a přijít na schůzku včas. Dříve, než vstoupíte do restaurace, vypněte si mobilní telefon. Ženy mohou na obchodních schůzkách vstát od stolu a podávat ruku mužům. Ruku tiskneme pevně.

Předem si promyslete větu, kterou otevřete celou konverzaci hned po stisknutí rukou. Malý rozhovor na začátku je velice důležitý. Připravený plátěný ubrousek pokládáme do klína. Příbory začínáme zvedat od vnějšího okraje. Budete-li během jídla opouštět stůl, ubrousek položte na židli nebo nalevo od talíře. Po jídle odložte ubrousek na pravou stranu talíře a vidličku a nůž nechte ležet ve vodorovné poloze. Pokud jde o placení účtu, účet je vždy záležitostí toho, kdo ostatní na schůzku pozval.

-kk-
Zdroj: BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessSeek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace