Rozvíjejte zaměstnance i bez kurzů

Nejeden manažer se se svým týmem dostane do situace, kdy kolektivní práce a jednotlivé přístupy k pracovní činnosti potřebují oživit nebo hledají nějaký nový vítr. Nejlepším řešením je trénink nových trendů v oboru. Pro zaměstnance ale nemusí být moc efektivní kurz, při němž sedí na židličkách a poslouchají výklad odborníka, který na tabuli kreslí všelijaké klikyháky. Manažer by mohl zkusit povzbudit své pracovníky sám.

- Vymyslete nějaká fóra, která zpestří život mezi kolegy na pracovišti. Můžete se inspirovat například Klubem čtenářů. Zaměstnanci by se ale jistě nebavili o knihách.

- Pozvěte na názornou přednášku nějakého experta. Lidé si to jistě zapamatují víc než výklad od manažera a navíc jim to zpestří pracovní dobu.

- Místo na formální trénink se zaměřte výkon. Cvičte zaměstnance tak, aby při plnění nějakého úkoly byli schopni soustředit se ještě na jinou věc, třeba pomoc kolegovi.

- Manažer by měl zadávat svým podřízeným praktické konkrétní úkoly. Jeden takový zvládnutý úkol naučí zaměstnance víc než třeba pět hodin na kurzu.

- Je třeba zaměstnance „nutit“, aby mysleli na spokojenost zákazníků. Neměli by tedy pracovat stále podle jednoho vzorce, ale podle zákazníka, od kterého je zrovna zakázka zadaná.

-pk-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace