Rozšiřujete svůj tým? Máme pro vás pět věcí, které nesmíte opomenout

Pokud dostanete možnost rozšířit svůj tým, je to zpravidla dobrá zpráva. Znamená to, že se vám jako týmu daří nebo že se počítá s tím, že do budoucna budete mít na starosti ještě více projektů než nyní. Rozšiřování týmu, přijímání nových podřízených a změna organizace práce sebou ale nesou i určité výzvy a rizika. A proto vám dnes prozradíme pět věcí, které nesmíte při rozšiřování týmu opomenout.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil magazín Business Matters.

Udělejte si audit současných procesů v rámci týmu

Prvním krokem je zjistit, jak na tom aktuálně jste. Udělejte si audit procesů v rámci vašeho týmu. Zjistěte, kdo co přesně dělá, jak se řeší projekty a kde jsou riziková místa v rámci organizace vašeho týmu. Teprve poté vymyslete, jak můžete do aktuálního nastavení napasovat nové pracovníky a nové role.

Nespěchejte s náborem nových pracovníků

I když jste určitě motivovaní postupovat s rozšiřováním týmu co nejrychleji, jedná se o něco, co není dobré uspěchat. Dejte si na čas, všechny kroky promyslete a nové pracovníky vybírejte skutečně pečlivě.

Dejte současným zaměstnancům možnost profilovat se směrem, jakým chtějí

Rozšiřování týmu a změna organizace práce jsou příležitostí pro stávající pracovníky. Ti totiž mají zkušenosti s tím, jak váš tým i vaše firma fungují, a z toho důvodu jsou nedocenitelným zdrojem informací. Dejte jim možnost se v rámci nového uspořádání týmu více profilovat v oblasti, která je zajímá a ve které se cítí silní.

Při náboru pracovníků dbejte na to, aby lidsky zapadli do stávajícího týmu

Kromě tvrdých dovedností je při výběru nových pracovníků nutné dbát i na ty měkké. A také na to, jak dobře noví pracovníci zapadnou do stávajícího týmu. I když je diverzita v rámci skupiny určitě žádoucí, na druhou stranu chcete, aby spolu pracovníci dovedli dobře komunikovat a navzájem se doplňovali, nikoliv aby byli v opozici nebo v konfliktu.

Podporujte otevřenou komunikaci

Celý proces rozšiřování týmu je pro všechny zúčastněné obdobím nejistoty. Proto je nutné v rámci celé akce neustále a transparentně komunikovat. Rozptylte veškeré obavy, které by vaši podřízení mohli mít, a ponoukejte je k tomu, aby se nebáli vám své poznatky a úvahy sdělovat.

 

-mm-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters