Řeč těla a budování důvěry: Jaká gesta používat při komunikaci s podřízenými

Budování důvěry mezi manažerem a podřízenými je především otázkou správné komunikace a transparentního jednání. Abyste se stali v očích členů vašeho týmu skutečně uznávaným lídrem, na kterého se mohou spolehnout a který je motivuje k lepším výkonům, musí ve vás mít důvěru. A vzhledem k tomu, že velká část komunikace probíhá na neverbální úrovni, tak platí, že řeč těla a správná gestikulace při hovoru a jednáních s vašimi podřízenými hrají klíčovou roli v budování důvěry mezi vámi a dotyčnými pracovníky. Zde jsou čtyři signály, které musíte při každodenní komunikaci se svými podřízenými vysílat na neverbální úrovni, abyste si u nich vybudovali důvěru.

Rovné a sebevědomé držení těla

Postoj a držení těla je vitrínou do stavu sebevědomí daného člověka. Pokud se při komunikaci s podřízenými budete hroutit, budete mít ohnutá záda a ramena spadlá dopředu, nebudete působit dostatečně autoritativně a důvěryhodně. Pevný, rovný postoj s hrudníkem vystrčeným dopředu a rameny vzadu je naopak znakem sebevědomí a připravenosti.

Udržování očního kontaktu

Jak uvádí Business2Community.com, Oční kontakt je jedním ze základních neverbálních komunikačních nástrojů. Těkání očima po místnosti může být známkou nervozity a nízkého sebevědomí, proto se mu při hovoru s podřízenými pokud možno vyhnete. Udržujte pokud možno pevný oční kontakt, ale nepřehánějte to - upřený pohled může být známkou sebevědomí, ale také snahou druhého člověka manipulovat, a proto může působit i silně nepatřičně.

Ošívání se a klepání rukou nebo nohou

Klepání nohou, vrtění, hraní si s prsty nebo mačkání si rukou a kloubů u prstů jsou typické znaky nervozity. Silný, vyrovnaný lídr by proto těmito neduhy trpět neměl. Při komunikaci s podřízenými jim věnujte plnou pozornost a i při řešení ožehavých nebo nepříjemných témat udržujte vnitří klid a rozvahu. A to znamená, že se nebudete nijak ošívat.

Naklonění těla směrem k druhému člověku

Náklon k člověku, se kterým se bavíte, má v rámci neverbálních signálů stejné parametry, jako otevřený postoj. Opět platí, že pokud chcete podřízenému dát najevo, že vás konverzace s ním baví, měli byste se s k němu lehce naklonit. Nesnažte se odtahovat se nebo křížit ruce, což by mohlo být podvědomě vnímáno ze strany podřízeného jako bariéra mezi vámi a jím.

 

-mm-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com