Rádce pro čerstvé ředitele

Političtí pozorovatelé přidělili téměř kouzelný status prvním 100 dnům nové administrativy v Bílém domě. Sto dní má nový prezident na sestavení týmu, rozplánování programu a udání tónu několika rychlými činy. Pro manažera, který přebírá roli podnikového lídra, není prvních 100 dní o nic méně důležitých. Proč? Na plusové straně jde o normální období líbánek, o dobu, kdy vedení podniku doufá, že si nový ředitel povede dobře, a stále jej hodnotí podle jeho předchozích vynikajících záznamů a ne podle jeho současných činů. Na mínusové straně je to období, kdy nový výkonný ředitel ví a zná nejméně. Mimo jiné musí rychle zjistit, jak to v jeho postavení funguje, kdo z existujícího manažerského týmu může být později nezpůsobilý nebo nepřátelský a jaké problémy potřebují vyřešit okamžitě.

Přechodné období je zvláště obtížné, pokud nový výkonný ředitel přišel na tuto pozici z funkční role, jako například vice prezident marketingu nebo prodeje. Nový ředitel nepotřebuje přijít s hloubkovým akčním plánem, ale potřebuje naslouchat a učit se. Může ho sice lákat vyčistit celý dům od sklepa po půdu, ale tyto kroky by měl podniknout teprve na konci metodického učebního procesu. Tento proces učení by měl zahrnovat setkání jeden na jednoho s nejvyššími podnikovými manažery. Při těchto setkáních nový ředitel získá informace, buduje důvěru a zjišťuje, jak je kdo angažovaný. Je dobré začít osobními otázkami typu: „Řekněte mi něco o sobě.“ Více informací obsahuje kniha Thomase Neffa a Jamese Citrina Máte to na starosti – Co teď?

-ba-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal