Propouštění - jak si udržet zbývající zaměstnance

Když v podniku dojde k propouštění nebo tato situace hrozí, mnoho zaměstnanců tento nápor nevydrží a podá výpověď. To je pro firmu obvykle velká ztráta. Článek se proto věnuje právě problematice motivace zaměstnanců při propouštění.

Postupem času se ukázalo, že pro lidi, kteří „přežili“ snižování stavů, nejsou peníze hlavním motivačním faktorem. To platí i pro zaměstnanecké akcie – ty jsou příliš nejisté, než aby zvýšily pracovní výkonnost. Jedinou možností je tedy ukázat lidem, že jejich práce je pro firmu důležitá a dát jim tak pocit jistoty.

Vedoucí pracovník by měl své zaměstnance motivovat tak, že jim bude naslouchat, utvrzovat je v tom, že jsou důležití a nabízet jim občas drobnou pomoc.

**Datum vydání:** II/2002
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace