Proč obchodníci nenávidí porady?

Pravidelné porady patří k základním pilířům rozvoje produktivního obchodního týmu. Neznamená to však, že se musí konat každý týden a všichni zúčastnění je musejí považovat za ztrátu svého drahocenného času a duševního klidu.

Obchodníci nejčastěji nenávidí týdenní porady proto, že se konají jen kvůli tomu, že je další pondělí či pátek – den kdy má být porada. Přitom chybí relevantní důvod, proč se scházet. Když už se pak porada koná, mnohdy se na ní nikdo nepřipraví. To vede k tomu, že manažer týmu začne na poradě řešit věci, které nejsou důležité nebo jsou negativní, jen aby se něco řešilo.

Co tedy máte jako manažer obchodního týmu udělat pro to, aby vaše porady měli smysl? Server Salesopedia.com radí:

Nesvolávejte poradu bez důvodu

Stačí, když porada bude jednou za měsíc nebo za 14 dní nebo zkrátka vždy, když budete skutečně třeba, abyste se scházeli.

Nesvolávejte poradu bez přípravy

Vedoucí porady by měl mít vždy čas se náležitě připravit. Nemá smysl, aby připravoval své lidi o čas jen proto, že nestihl udělat svou vlastní práci.

Neřešte individuální problémy

Porada obchodního týmu je skupinová aktivita, nikoli příležitost ke kritice a koučování konkrétních jedinců. Pokud se chcete věnovat jednotlivcům, nechte ostatní z porady odejít.

Dodržujte časový rozvrh

Porada týmu by neměla trvat déle než jednu hodinu. V případě nutnosti může být delší, vždy je však třeba jasně specifikovat začátek a konec a tento rozvrh dodržet.

-kk-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace