Proč lidé nemají rádi vaše porady?

Ilustrační snímek

Stává se vám, že svoláte poradu a z chování účastníků je jasně patrné, že sezení s vámi na této poradě považují za ztrátu času? Pak je na čase, abyste se zamysleli, zda vůbec existuje důvod, abyste se scházeli, a pokud ano, zda jej účastníci znají. Jak tedy poznáte, že problém s vašimi poradami je ve vás osobně?

Nepřipravili jste agendu

Vždy, než začnete svolávat poradu, si připomínejte, že čas vašich lidí je drahý. Pokud je budete nutit k účasti, začnou vás nesnášet. Jistě jste již mnohokrát slyšeli, že porada bez předem vytyčené agendy nemá smysl. Tak se tím konečně začněte řídit. Jasně definujte, čeho chcete dosáhnout a v jakém časovém rozvrhu.

Jste přezíraví

Příprava je důležitá. Neměli byste se však připravovat natolik, že váš úvodní projev zabere celou původně určenou dobu porady. Nepřednášejte prezentace k anonymnímu publiku, dívejte se lidem do očí, co nejdříve navažte dialog, nezavalujte je přílišným množstvím dat a učte se více poslouchat než mluvit.

Chováte se příliš neformálně

Pokud před sebou máte lidi, s nimiž se důvěrně neznáte, dávejte si pozor, abyste nebyli hned z počátku příliš familiérní. Zbytečně byste tím mohli své publikum odradit.

Hrajete si s telefonem

Nejlépe uděláte, když si s sebou telefon na poradu vůbec nebudete brát nebo jej vypnete hned při vstupu do místnosti. Jakmile se totiž na něj začněte v průběhu porady dívat, vyšlete všem přítomným signál, že k nim nemáte základní respekt.

Mluvíte jen proto, abyste mluvili

Dávejte si pozor, aby na vašich poradách mohli mluvit všichni, nejen vy sami nebo ti nejhlasitější. Tím, že budete stále mluvit, nedokážete, že máte pravdu nebo že vaše slova mají skutečnou hodnotu. Často tomu bude právě naopak.

-kk-

Zdroj: iMedia Connection - americký server věnovaný především internetovému marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje iMedia Connection