Pozor na firemní dárky

Příprava firemních dárků se diametrálně liší od těch rodinných. Zatímco v soukromém životě zaháníme černé svědomí a obdarováváme potřebné, ve jménu firmy musí být náš dárek vidět.

Čím víc milionů obdarovávaný vydělává, tím dražší dar dostane. Tak, jak klesají schůdky společenského žebříčku, zmenšují se i dárky. Výběr dárku o dárci hodně vypovídá. Firma pyšná na tradici dá přednost eleganci. Organizace považující se za dravce volí agresivní design.

Výběr vypovídá také o tom, jak dárce hodnotí obdarovávaného. Dárkem můžete vyjádřit úctu či potěšit. Častěji se však jedná o prostředek, jak se připomenout. Dárečky tak bývají pokusem o úplatek nebo aspoň o vyvolání pocitu závazku.

Pokud s takovýmto postupem nesouhlasíte, dárek nepřijímejte. Jestliže to opravdu nejde, dar veřejně přiznejte a zřekněte se ho.

-hp-
Zdroj: ManagerWeb.cz - Portál společnosti Economia Online (ihned.cz) zaměřený na management
Zobrazit přehled článků ze zdroje ManagerWeb.cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace