Pět tipů pro úspěšné jednání

Každý člověk má na denním pořádku jednání s ostatními lidmi, jako jsou bankéři, kolegové, manželky, děti atd. Jednáme o půjčkách, projektech, datech schůzek na oběd, privilegiích nebo dokonce zbývající dovolené. Všichni jednáme, ať již sami chceme nebo ne. Článek proto shrnuje pět rad, jak vyjednat ty nejlepší dohody.

- Vybudujte si vztah. Jednání vyžaduje vzájemnou důvěru.
- Na jednání se připravte. Ujasněte si, co chcete, dříve než začnete jednat.
- Sledujte, čekejte, poslouchejte a učte se. Jednání není záležitostí uzavírání jen jednorázových dohod.
- Cvičte trpělivost. Nepřijímejte hned první nabídku a nedělejte ústupky bez toho, abyste žádali něco na oplátku.
- Buďte ochotni změnit polohu. Dokažte uznat svou chybu nebo změnit místo jednání.

Při jednání je třeba být čestný, pozorný a spolupracovat. Je třeba nastavit příjemné klima. Dejte si na čas. Předem si ujasněte výsledky, s nimiž se spokojíte. Pokud se domníváte, že to sami nedokážete, využijte služeb kouče.

-kk-

**Datum vydání:** III/2004
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher