Pět každodenních povinností úspěšného manažera

Aby byl manažer skutečně úspěšným, nejen že musí vykazovat potřebné tvrdé dovednosti, ale musí umět své podřízené inspirovat a pozitivně motivovat i během své každodenní práce. Zde je pět každodenních povinností úspěšného lídra.

Ilustrační snímek

Podle The Balance musí úspěšný manažer každý den...

.. .efektivně komunikovat.

Nastavení dobré a efektivní komunikace je snad nejdůležitější vlastností jakéhokoliv vedoucího. Je nutné, aby vedoucí efektivně komunikoval se svými podřízenými, podporoval komunikaci i uvnitř týmu a celkově se uměl při komunikaci přizpůsobovat specifikám druhého člověka.

... jít příkladem.

Manažer nesmí kázat vodu a pít víno. Musí jít v tom, co chce po svých podřízených, příkladem, protože jinak ho členové jeho týmu prokouknou a jeho požadavky a očekávání naplňovat nebudou.

... motivovat ostatní.

Dlouhodobá motivace členů týmu, udržení jejich pracovní morálky a nabídnutí reálné a nosné vize. To jsou poměrně složité úkoly, před kterými každý manažer stojí, a na které nesmí zapomínat.

... řešit konflikty.

Řešení konfliktů patří k základním povinnostem jakéhokoliv manažera. A konflikty přijdou, dříve nebo později. Ne všechny konflikty jsou ale viditelné na povrchu a mnohé jsou skryté. Dobrý manažer musí umět řešit i ty konflikty, které se latentně odehrávají pod povrchem, i ty, které mají teprve potenciál nastat.

... umět poradit i po odborné stránce.

Daný manažer by měl mít potřebné tvrdé dovednosti, které mu umožňují pomoci svým podřízeným s konkrétními úkony, které před nimi stojí.

 

-mm-

Zdroj: The Balance - americký server zaměřený na peníze a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Balance