Pět drobných věcí, které mohou manažeři dělat každý den a posílit tak důvěru svého týmu

Efektivní leadership není jen o monumentálních gestech, významných proslovech a velkých slovech. Ve skutečnosti sestává z drobných, každodenních činů a slov týmového manažera. To, jak se manažer na běžné, každodenní bázi baví se svými podřízenými a jak jim třeba deleguje rutinní úkoly, má na efektivitu týmu a na důvěru podřízených ve své vedení zcela klíčový vliv. Proto se pojďme v dnešním článku podívat na pět drobností, které můžete v rámci každodenní praxe jako manažeři dělat a které významně posílí důvěru v rámci vašeho týmu.

Ilustrační snímek

Aktivní naslouchání

Když někdo s vámi mluví, skutečně mu naslouchejte. Aktivní naslouchání je dovednost, kterou většina lidí nedisponuje. A proto je pro vybudování vzájemné důvěry nutné, abyste skutečně poslouchali, co vám lidé říkají, a přemýšleli o tom.

Používání jmen podřízených při komunikaci

Dalším trikem, kterým podle článku na LinkedIn Pulse můžete postupně vybudovat přátelskou atmosféru důvěry mezi vámi a podřízenými, je časté používání jmen vašich podřízených při komunikaci (a především při osobní konverzaci).

Přiznání chyby

Nebojte se přiznat chybu. Když se vám něco nepovede, ukažte, že si svou chybu uvědomujete. Ale také uveďte, jak se z chyby hodláte poučit a co si z ní odnesete do budoucna.

Konkrétní chvála

Jestliže se některému z vašich podřízených něco povede, pochvalte jej. Ale nebuďte ve své chvále vágní a neurčití. Naopak – řekněte zcela přesně, které činy a výsledky oceňujete a podřízenému výslovně poděkujte.

Dodržování slibů

Důvěra stojí na dodržování slibů a na splněných očekáváních. Když tedy něco slíbíte, ať už vyloženě explicitně nebo ne, daný slib vždy dodržte.

 

 

-mm-

 

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse