Aktivní naslouchání
Když někdo s vámi mluví, skutečně mu naslouchejte. Aktivní naslouchání je dovednost, kterou většina lidí nedisponuje. A proto je pro vybudování vzájemné důvěry nutné, abyste skutečně poslouchali, co vám lidé říkají, a přemýšleli o tom.
Používání jmen podřízených při komunikaci
Dalším trikem, kterým podle článku na LinkedIn Pulse můžete postupně vybudovat přátelskou atmosféru důvěry mezi vámi a podřízenými, je časté používání jmen vašich podřízených při komunikaci (a především při osobní konverzaci).
Přiznání chyby
Nebojte se přiznat chybu. Když se vám něco nepovede, ukažte, že si svou chybu uvědomujete. Ale také uveďte, jak se z chyby hodláte poučit a co si z ní odnesete do budoucna.
Konkrétní chvála
Jestliže se některému z vašich podřízených něco povede, pochvalte jej. Ale nebuďte ve své chvále vágní a neurčití. Naopak – řekněte zcela přesně, které činy a výsledky oceňujete a podřízenému výslovně poděkujte.
Dodržování slibů
Důvěra stojí na dodržování slibů a na splněných očekáváních. Když tedy něco slíbíte, ať už vyloženě explicitně nebo ne, daný slib vždy dodržte.
-mm-