Organizace času - Prosté techniky řízení času

Jako podnikatel určitě znáte dny, kdy máte pocit, že byste se mohli rozčtvrtit. Věci se ještě zhoršují s tím, jak se zrychluje pracovní tempo a lidé jsou méně ochotni čekat.

Určení priorit, dodržení termínů a zvládání rušivých vlivů jsou tři nejoblíbenější oblasti autora článku. Jednou z otázek, které často slýchá, je: „Co děláte, když je vše top priorita?“

Čas na změnu

E-mail je pro podnikatele jednou z pastí. 65 % manažerů, kteří se účastnili semináře autora, kontroluje své schránky s chorobně častou frekvencí. Psychologicky je to, jako když otevírají balíček s překvapením.

Stejně tak je nevýhodné být fanatickým uživatelem BlackBerry. Takový typický uživatel stráví dvě až čtyři hodiny denně reagováním na e-maily, přičemž drtivá většina těchto zpráv může počkat v řádu hodin.

Problém s e-mailem je ten, že se lidé ještě nerozhodli, zda jej brát jako formu psané komunikace, kde je opoždění reakce očekávané, nebo jako komunikaci, která vyžaduje okamžitou reakci. BlackBerry má tendenci podporovat vnímání, druhé jmenované možnosti.

Několik tipů pro řízení e-mailů:

- Delegujte méně důležité zprávy.

- Založte si několik schránek, zvlášť pro klienty, zaměstnance a obchodníky – lépe budete organizovat.

- Třiďte poštu podle naléhavosti a nenuťte se odpovídat na vše ihned.

- Věnujte 15 – 30 minut večer odpovědi na e-maily, vyžadující podrobnější odpověď.

Zvládat i doma

Výchovu dětí v 21. století nemá nikdo jednoduchou. V průzkumu CareerBuilder z roku 2006 s více než 225 pracujícími otci vyplynulo, že 28 % cítí, že práce poškozuje jejich vztah s dětmi. Pracující ženy-matky oproti tomu mohou očekávat nápor 71 pracovních hodin týdně, včetně neplacené práce.

Přidejte si k tomu, že řídíte firmu a zjistíte, že je snadné být přepracovaný a chaotický. Váš mozek je přetížený a nedáváte 100 % žádnému z úkolů.

Tipy pro vyvážení práce a osobního života:

- Mějte seznam záložních osob na hlídání dětí pro stav nouze.

- Dodržujte několik nerušených rituálů. Například rychlou ale klidnou snídani či oběd nebo půlhodinovou přestávku. Krátké, periodické přestávky vám rozdělí den, vyčistí hlavu a revitalizují vás.

- Netlačte se do ničeho, když jste unavení. Řešení je často zřejmé s čerstvou myslí a máte menší pravděpodobnost, že uděláte chybu.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com