Nepodrývejte vlastní autoritu

Pokud vás ostatní mají brát vážně, musíte si umět získat autoritu. Zejména začínající manažeři si však v otázce své autority často sami házejí klacky pod nohy. Jak tomu předejít radí populární autorka blogu pro manažery Alison Greenová na serveru usnews.com. Začít je podle ní třeba u vymezení vlastní autority. Sami či za pomoci svého nadřízeného si ujasněte, jakou konkrétní autoritu v práci máte a podle toho se chovejte – s důvěrou ve svou pozici. Se svým nadřízeným také mluvte o zásadních věcech dříve, než budete mluvit s ostatními. Ujasněte si společný postoj. Není totiž rychlejší cestě ke ztrátě autority, než tvrdit něco jiného, než vzápětí řekne váš šéf.

Další praktické kroky k větší autoritě

  • Měli byste vědět, co říci, když neznáte odpověď. Vždy odpovídejte s jistotou. Poděkujte za podněty a slibte návrat k tématu později.

  • Nepodléhejte hněvu a zlosti. Dávali byste tak pouze najevo, že neumíte efektivně reagovat na problémy.

  • Přestaňte se trápit tím, zda vás ostatní mají či nemají rádi. Soustřeďte se na to, aby vás respektovali a vy jste mohli být efektivní ve své práci.

  • Dávejte si pozor na tón svého hlasu. Pokud v něm bude cítit pochybnost a nejistota, vaše autorita bude klesat. Vyvarujte se také slovních vycpávek typu „ehm“ nebo „myslí si...“.

  • Naučte se nebát ticha při mluvení.

  • Nebuďte defenzivní. Lidé, kteří si věří, jsou otevření možnosti vlastních chyb a také dokáží přijmout lepší návrhy druhých.

  • Jednejte přímo. Přijměte nutnost stavět se k problémům čelem jako klíčovou část své práce.

-kk-

Zdroj: U.S. News & World Report - americký web věnovaný vzdělávání, zdraví, financím a kariéře
Zobrazit přehled článků ze zdroje U.S. News & World Report