Nemluvte o tom, zařiďte to!

Mnoho manažerů se domnívá, že jejich odpovědnost končí, když problém sdělí někomu jinému. Avšak bez podniknutí akce je to jen plýtvání dechem. Velmi často manažeři sdělují informace, jako by byli jen v roli pošťáka, ale přitom je potřeba nejen informace, ale i příkaz k akci. Dobrým příkladem je odpověď reklamního ředitele na otázku vice prezidenta marketingu, který chtěl vědět, jak se daří nové reklamní kampani. Odpověď zněla: „Agentura říká, že inzeráty mají zpoždění.“ Dobře, ale co s tím hodlá tento reklamní ředitel udělat? Jaký je jeho plán B pro případ, že kampaň nebude hotová včas? Jestliže jen předáváte informace, aniž byste do toho vložili sami sebe, tzn. aniž byste sdělili, co jste slyšeli, jak vás to ovlivní a jak chcete situaci vyřešit, pak nepřidáváte žádnou hodnotu. Sdělování ostatním lidem, o co jde, aby oni mohli situaci řešit, to není management.

Význam mají lidé, kteří se snaží, aby věci fungovaly lépe a rychleji. A kteří, když hovoří, říkají, co to znamená a proč by se tím ostatní měli zabývat. Informace sama o sobě nemá sílu. Informace podaná srdcem a se snahou o provedení, o realizaci silná je. Pokud tedy chcete udělat kariéru jako pošťák, dejte se k poštovním službám. Pokud ne, přestaňte mluvit a začněte se snažit, aby se něco dělo.

-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek