Nebojte se být inovativní

Ať již vedou velkou firmu nebo začínající podnik se čtyřmi zaměstnanci, všichni majitelé podniků mají jedno společné – blok vůči inovacím. Jednou z největších výzev je nalezení a rozvíjení takového typu novátorského myšlení, který firma potřebuje pro přežití. Se správným přístupem můžete odhalit skryté schopnosti jak ve vás, tak i ve vašich podřízených.

- Myslete dvě generace dopředu. Představte si svou firmu za 50 nebo více let, i když si myslíte, že o váš produkt nebo službu nebude tak dlouho zájem. Takový pohled vytvoří příznivé prostředí pro inspiraci i inovaci. Zkuste si vybavit, jaké změny budete muset postupně dělat a odpovědět si na kritická kdo, co, kde, kdy, proč a jak.

- Spojte se se svým podvědomím. Odborníci tvrdí, že ze všech našich zkušeností, znalostí a dat, uložených v našich myslích, si „uvědomujeme“ a aktivně využíváme pouhých 10 %. Ostatních 90 % se skrývá v podvědomí. Máme ale tu moc čerpat i z této části, pokud se na ni vědomě zaměříme. Zkuste si například denně po dobu 21 dní napsat krátký odstavec o tom, jaký aspekt vašeho vůdcovství chcete vylepšit. Řekněme například, že máte problém přijmout negativní zpětnou vazbu od svých zákazníků. Čím více budete o situaci psát, tím více informací z vašeho podvědomí získáte pro řešení tohoto problému.

- Zaměřte se na zvýšení energie, ne pouze efektivity. Zjistěte, co vaše zaměstnance povzbuzuje, dodává jim sílu a napájí jejich osobní růst. Pokud to dokážete, budete mít možnost tyto aktivátory podporovat a tak své lidi stimulovat. Stejně dobré je také zjistit, co jim naopak energii ubírá a demotivuje je.

- Podporujte nahlas inovace a inovativní myšlení. Povzbuďte své lidi, aby se nebáli nastínit problémy firmy jejich očima, případně vlastními návrhy řešení.

- Začněte řešit problémy od sebe. Přestože nejste příčinou problému, zkuste se ptát, co vy osobně můžete pro zlepšení udělat. Například máte-li problémového zaměstnance, ptejte se, jak nebo co byste mohli změnit, abyste této osobě pomohli. Ne vždy se vám sice podaří identifikovat hlavní problém, ale tímto způsobem minimálně lépe pochopíte v případě, že jste k problému skutečně přispěli.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com