Nebojte se asertivity

Každý, kdo zná každodenní schůzky a interakce s kolegy či zákazníky, ví, jak důležitá je schopnost komunikovat asertivně. Stejně důležité je však neplést si asertivitu a agresivitou. Pravděpodobně nechcete své kolegy či dokonce zákazníky odradit. Hrubost není cestou k získání respektu. Jestliže se chcete vyvarovat hrubosti, nemyslete na to, že musíte jednat asertivně. Soustřeďte se na to, být si jistí sami sebou a svými názory.

Ukažte své vůdcovské dovednosti

K asertivní komunikaci patří také schopnost vést. Asertivní člověk vede konverzaci, zároveň však nestaví druhou stranu do obrané pozice. Zvažujte svůj přístup a také výsledek, kterého chce v konverzaci dosáhnout.

Mluvte jasně a přesně

Abyste se vyhnuli nedorozuměním, je třeba mluvit jasně a držet se tématu. Pokud vám něco není jasné, jednoduše se zeptejte. I když nebudete souhlasit s názorem druhé strany, zachovejte profesionalitu. Nejrychlejší cesta ke ztrátě respektu vede přes ztrátu emocí.

Skutečně naslouchejte

Lidem, s nimiž komunikujete, dávejte najevo, že je slyšíte a rozumíte jim. V řadě případů lidé chtějí jen to, abyste je vyslechli.

Nebojte se být asertivní

Je zcela v pořádku stát si za svými myšlenkami a názory. Zdokonalujte se v komunikaci, vyhodnocování situací a využití sebedůvěry ke zdůraznění svých myšlenek, nikoli k provokaci. Usilujte o získání respektu.

-kk-

Zdroj: Sales HQ - on-line komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales HQ