Na co si dát pozor v začátcích podnikání

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Má-li podnikatel být úspěšný, musí si věřit, musí věřit svým lidem a být připraven tvrdě pracovat. Měl by se také vyvarovat chyb, které už udělali mnozí před ním. Podnikatelský server Entrepreneur.com proto upozornil na nejčastější chyby, v jejichž důsledku řada začínajících firem nefunguje dále než rok a půl.

1. Zaměření pouze na byznys

Je pochopitelné, že když začínáte, věnujete svému podnikání hodně času. Neměl by to však být veškerý váš čas. Nezapomínejte na vztahy s rodinou a dalšími blízkými lidmi ani sami na sebe. Stejně jako plánujete obchodní schůzky si plánujte i volný čas a odpočinek. Máte-li být úspěšní v podnikání, musíte být také zdraví a spokojení.

2. Neochota učit se novým věcem

Podnikatel by měl být připraven přizpůsobovat se aktuálním potřebám své firmy. Zejména v začátcích běžně nastávají situace, kdy se musí naučit dovednostem mimo svůj obor. Mohou to být základní znalosti účetnictví, programování apod. Je proto třeba počítat s učením a zvážit začátek podnikání, pokud nejste ochotni se učit.

3. Honba za uznáním zvenčí

Pozitivní zpětná vazba od ostatních nebo médií je skvělá. Podnikatelé by však neměli spatřovat svůj hlavní úkol v řízení toho, co si o nich myslí druzí. Často to totiž vede k opomíjení interních cílů a přílišnému nabourání kreativního procesu ve firmě. To pak má negativní vliv na vytvářené produkty. Podobné je to i se strachem z konkurence. Je dobré o ní vědět, nikoli se jí však za každou cenu snažit překonat. Soustřeďte se na řešení problémů svých zákazníků.

4. Přílišná stydlivost 

Není pravda, že ve světě podnikání není místo pro introverty. Musejí se však naučit komunikovat a budovat své sítě kontaktů. Začít můžete například v místní profesní organizaci podnikatelů. Využívejte příležitosti, jak vystoupit na konferencích nebo napsat článek o svých zkušenostech.

5. Přehlížení sociálních trendů

Podnikatel by měl vnímat širší kontext fungování společnosti, v níž hledá své zákazníky. Znamená to sledovat nové technologie, ale i zprávy a kulturní vývoj. Měl by vědět, co zákazníky zajímá a co jim chybí.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace