Mít hodně vztahů nebo mít kvalitní vztahy?

Technologie vám umožní být v kontaktu s velkým počtem lidí. Ale jak velký počet by to měl opravdu být? Měli byste se zaměřit na kvalitu nebo kvantitu pracovních vztahů? Na obojí, samozřejmě. Ale bohužel na to máte jen několik hodin denně. Budování a udržování vztahů chce čas, budování a udržování pevných vztahů trvá ještě déle. Čím více lidí znáte, tím je znáte méně. Pokud chcete vybudovat pevné vztahy, měli byste to dělat s menší skupinou lidí. Udržovat silné a zároveň početné vztahy je fyzicky nemožné. Jak lze najít rovnováhu mezi pevností a počtem vztahů?

Debata o tomto tématu přinesla mnoho protichůdných názorů, které nelze uplatnit. Například LinkedIn si klade za úkol především kvalitu svých členských vztahů a podněcuje členy, aby se zaměřili na lidi, se kterými dříve spolupracovali. Jejich doporučení, koho pozvat, jsou: zvěte, koho dobře znáte, komu věříte a chcete s ním spolupracovat. Ale zároveň design jejich stránek podněcuje lidi, aby maximalizovali počet svých kontaktů. Odpověď na otázku, jak udržet rovnováhu mezi pevností a počtem zní: Potřeby každého z nás jsou jiné a způsob jak optimalizovat hodnotu svého networkingu je určit nezbytnou úroveň pevnosti vztahů pro dosažení svých cílů a potom maximalizovat počet lidí na této úrovni. Jelikož čas je omezený, měli byste hledat strategie, jak zefektivnit své úsilí. Jednou z nich může být využívání technologie:
- soukromé rozmluvy zveřejněte – místo e-mailu používejte diskuzní fóra,
- začněte vydávat newsletter nebo blog a ať jsou osobní,
- pište efektivnější e-maily,
- zaměřte se na kvalitní umístění, kvalitní periodika,
- říkejte méně, ale na více místech.

-ba-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company