Mercer: Většině amerických firem chybí strategie rozvoje žen

I přes přibývající snahy o dosažení diverzity pracovní síly nemá 70 % amerických společností stále jasně definovanou strategii nebo filozofii rozvoje žen pro vůdcovské role. Ukázal to výzkum společnosti s názvem Women's Leadership Development Survey, který provedla společnost Mercer ve spolupráci s odbornými časopisy Talent Management a Diversity Management. Výzkumu se zúčastnili manažeři HR, talentů a diverzity z více než 540 amerických organizací.

5 % statečných

43 % organizací nenabízí žádné programy pro lídry ženského pohlaví. 23 % naopak určité aktivity v této oblasti rozvíjí a 19 % přistupuje k rozvoji ženských vůdců jen z pohledu měření pokroku. Pouze 5 % poskytuje robustní programy a 4 % plánují jejich zavedení v budoucnosti.

Na otázku, jak dobře podporuje rozvoj žen jejich firemní kultura, odpovědělo 43 % respondentů „průměrně“. 27 % zvolilo odpověď „hodně“, 21 % „málo“ a 7 % vůbec.

Pružný pracovní rozvrh nestačí

„Před několika desetiletími nabízela řada organizací specifické programy a aktivity pro podporu žen na cestě k manažerským a vůdcovským rolím,“ uvedla Senior partnerka společnosti Mercer pro personální poradenství Colleen O'Neillová. „Dnes se ukazuje, že v otázce vůdcovského rozvoje žen existuje menší jistota v tom, co je vhodné a efektivní.“ Když už firmy ženy podporují, většinou se omezují jen na taktiky typu pružných pracovních rozvrhů. To je podle O'Neillové dobrý začátek, nikoli však kompletní řešení.

-kk-

Zdroj: WorldatWork - portál globální asociace manažerů lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje WorldatWork
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace